Måndag 30/3

Söndagen den 29/3 var det egentligen tänkt att hela familjen skulle åka till Åland, men det blev inte så. Christian pendlade mellan 39-40.5 grader i feber och så kunde han knappt andas.
 
Ronny åkte till Åland själv medan jag tog barnen till husläkar jouren. Där träffade vi hittills den sämsta läkaren någonsin!!!
Hon lyssnade på Christian, tittade honom i halsen och konstaterade att ett virus gjorde halsen svullen och därmed fick Christian svårt att andas. Läkaren sade: "Egentligen behöver ni astma mediciner, airomir och pulmicort, men jag har inte tid att berätta för dig hur dom fungerar. Du får flytande Ventoline istället." GAAHHHH! Klart sonen ska ha de mest effektiva medicinerna. Vi hade ju haft pulmicort och airomir tidigare så till slut fick vi dem på recept igen. Sedan bad jag om ett intyg till försäkringskassan eftersom Christian varit sjuk nyligen. "Det behöver du väl inte, han kan väl gå på dagis om två dagar?" HALLÅÅÅÅ! Han har andnöd och 40-graders feber! Hmprf, fick ett sjukintyg för 4 dagar i alla fall.
Svindyra medicner blev det, men dom hjälpte effektivt så att Christian fick lättare att andas.

På Ålandsbåten hade Ronny köpt superfina motorcyklar till barnen, hållbara med breda hjul så att dom verkligen går att köra med för barnen.
Barnen fick motorcyklarna på måndagen när Ronny kommit hem från jobbet.

       



Ja, ja, det var sent på kvällen och Angelica ville inte riktigt vara med på bild. Tack pappa för dom fina motorcyklarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0