Provar Zara grön

Jag vann ju en Zara-sjal förut, en Ellevill Zara original. Färgen på den är från början svart och ljust-ljusgrå. Jag prövade mig på att färga den... Ville ha en svart och lime-färgad sjal... Hmpfrr... Gick väl sådär... Jag hade hoppats på att kunna döpa sjalen till Ellevill Zara Golden Green.

    


Här bär jag Christian i sjalen efter att sjalen fått gått igenom tre färgbad. Bilden till vänster är i skugga och den till höger är fotad i solskenet. Färgen är hopplös att fånga på bild!

   


Här bär jag Angelica i sjalen efter sjalens fjärde (!!!!) färgbad. Till vänster är sjalen fotad i skugga och till höger är den fotad i solskenet.
Sjalen kanske ser bra ut så? Ville ha en somrig färg med härligt färgdjup och bra lyster så att det verkligen syns att sjalen är färgad.

Lime är ju en ganska ljus färg så det är nog svårt att få den nyansen jag ville ha. Funderar på att göra den mer gräs-grön istället??? Men jag vet inte, jag vill ju inte att den ska bli för grööön heller.

Skulle vilja köpa ytterligare en Ellevill Zara original och färga i en mörkare grön nyans, för att sedan kunna jämföra vilken som blev bäst. Men en ny sjal kostar ju en slant och det är så många nya sjalar jag drömmer om.....

Kan den heta Golden Green? Nåt annat namn kanske?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jeg syntes at sjalet ble fint etter farging jeg, morsomt med en farge ikke alle andre har!:)

2009-04-13 @ 18:43:43
URL: http://www.lisjlinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0