Lååång blogg paus

Jag har haft det kaotisk och jobbigt i livet med det mesta. Relationen mellan mig och Ronny har fungerat uselt, jag har mått uselt. Ronny har mått uselt. Och så har det varit på tok för mycket att göra.
Allmänt så har jag  mått uselt, att jag dessutom är en virrpanna med uselt minne och ständig trötthet har inte gjort saken bättre.

Nåja, nu går snart båda barnen på förskolan, jag har börjat studera. Vet fortfarande inte hur jag ska hinna med allt plugg, nu veckan (v 36) som kommer är hemsk, massor att göra. Lilltösens inskolning på förskolan krockar ju lite med studierna också. GAAAHHH!!!

Utbildningen i sig är rolig och stimulerande, andra terminen till att bli förskole lärare på programmet Barn, Natur och Teknik. Höstens kurs heter Nyfiken på Naturvetenskap. Programmet är på distans, denna termin åker jag upp 3 gånger till Dalarna Högskola, Falun för att ha campus förlagd undervisning.
Jag var där 2 dygn alldeles nyss, 24-25 aug. Vi hade bla en exkursion till Kyrkbytjärn för att titta på fåglar, samla in växter och insekter. Precis innan vi åkte hem från Falun så hade vi en dugga (ett prov) där vi skulle namnge ett gäng med växter, fåglar och insekter. Jag blev godkänd i alla fall :-)
I övrigt så har vi schemlagda seminarier och föreläsningar via internet, otroligt smidigt. Fast det kräver mycket disciplin eftersom det blir mycket självstudier. Jag är ju dessutom van att låta barnen komma före allt, nu måste jag plötsligt börja bli egoistisk. Känns väldigt läskigt.

Jag skulle vilja bli förvandlad till en super effektiv mamma med super organisation och super minne för att kunna klara av att plugga och ha roligt tillsammans med mina barn.
Funderar på att börja äta Rosenrot och pröva apotekets Eskimo Brainsharp. Någon som känner till Eskimo Brainsharp? Namnet låter ju otroligt lovande.

Lilltösen och jag är inne på amningsfritt dygn nummer 2, jag tror det kommer att hålla i sig. Naturläkemedel ska man ju undvika när man ammar. Jag har inget emot att amma, jag bara hoppas på att återvinna lite kraft och pigghet genom att sluta amma min dotter. Det är sorgligt, men jag måste hämta kraft och ork någonstans ifrån.


Hur ska jag komma ihåg det jag läser?   Behöver något för att bli pigg och alert, kaffe tycker jag inte om!

OBS. Bilderna är lånade.


Kommentarer
Postat av: cilla

allting har sina upp och nergångar, men om man vill och orkar att ge det tid så brukar allt bli bra igen. och du, ingen är perfekt man måste få göra lite fel för att det skall bli rätt. sköt om dig och ha det bra, kramisar

2009-08-30 @ 11:14:29
URL: http://wiccankraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0