Smaskens på låtsas

Barnens fika idag har nog varit super gott,  tårta med kiwi och jordgubbar och en tårta med jordgubbar och melon.

     

Skära, äta, smaka, bygga ihop igen, ställa in i ugnen. En lek som kan pågå om och om igen. Och tårtorna håller vill jag lova, hållbart trä är det. Det är så tacksamt med träleksaker, dom är fina och färgglada och så det viktigaste, dom håller!

  

Angelica kör det gröna loket Percy på tågbanan. Vertygslådan som Christian fick utav mormor är väldigt populär, även den helt i trä. Helt suverän! till vänster syns dansmattan som vilda Angelica fick utav mormor. Riktigt roliga julklappar är det. Mormors julklappar fick barnen dessutom hämta i en påse vid postlådan på julafton så att dom förstod att det var julklappar från mormor. I påsen vid postlådan låg även de fina julklapparna från Erika, Peder, Amanda och Jonatan. De stickade sockorna som barnen fick värmde gott i dagens kyla vill jag lova. De hemsydda förklädena användes tidigare idag när barnen bakade kakor i sin ugn. Klockrena julklappar som är till stor glädje!


Kommentarer
Postat av: Lillmonster

Visst är det roligt när man lyckas fixa uppskattade saker till de små. Här är det nog legot och block/papper/målarbilder och pennor/kritor som står högst i kurs. Det målas mest hela tiden. Legot ligger lite här och där för inte får man stoppa undan deras alster heller. :)



Kram Kram

2009-12-29 @ 18:57:17
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Anette

Hej Mari,



Jag heter Anette och arbetar på Buzzador. Vi på Buzzador håller på att bygga ut vårt bloggnätverk och vi vill gärna ha dig som BuzzadorBLOG-medlem hos oss på Buzzador!

Som medlem hos oss får du produkter att testa, prata om dem med dina vänner och självklart skriva vad du tycker om dom på din blogg.

Du kan också gå direkt till registreringen:

https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?&file=u-regstep1

eller besök vår hemsida www.buzzador.com och läs mer eller maila mig på [email protected]

Hälsningar

Anette på Buzzador

2009-12-30 @ 11:02:30
Postat av: cilla

MMF, marshmallow fondant



200g marshmallows

2msk vatten

2 msk cocosfett

500g florsocker



Smörj en skål med cocosfett, lägg i marshmallows (är de stora kan man dela) mikra med två msk vatten tills de smält. Smörj en större bunke med cocosfett. Sikta ner florsockret gör en grop i mitten och häll i de smälta marsmallowsen. Rör med en trä/plastslev eller knåda som vanlig deg...låt vila minst en timme. Förvaras i rumstemperatur.

Kan användas både till modellering och att täcka tårtor med.



När man ska arbeta med MMF pudra underlaget med florsocker eller maizena.



Jag skickar med två youtube länkar som jag hittade, hon gör som

jag brukar göra, litet tips bara. Det är mycket billigare och inte så sött.



http://www.youtube.com/watch?v=7yj4KGtBaDg

http://www.youtube.com/watch?v=BHbpquC3IEA



kramisar

2009-12-30 @ 12:19:40
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba
Postat av: cilla

jag glömde ju säga att fyllning använder du det som den lilla tösen tycker om, är det något så bara fråga hjälper gärna om det går.kramisar

2009-12-30 @ 12:22:37
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0