God paj!

Igår (torsdag), alltid detta igår, det är sällan jag lyckas blogga om våra händelser samma dag som de skett. Men så har jag så gott som ingen egentid alls heller, vara mamma 24h om dygnet är det som gäller här.

Igår tog vi bussen hem till Emma med familj som bor i Bergshamra, mot Åkersberga till från oss.
Denna familj består av föräldrarna Emma och Carl-Philip med barnen Alma, Arthur och Karin. Alma och Arthur är tvillingar och har precis börjat skolan, Karin är ca 5 mån åldre än Angelica.

När vi kom dit så gjorde Emma en smulpaj med vinbär och jordgubbar. Mums, vad smaskigt det var med glass till!

Barnen stojade och stimmade med varandra och vi vuxna försökte kackla om ditten och datten. Mycket trevlig sammankomst. Hoppas vi ses snart igen!

På vägen hem så vägrade Angelica att åka vagn. Ingen större fara, hon får så gärna åka sjal istället. Christian var snäll och gick med på att åka vagn, tur för mig!
På promenaden hem så somnade Angelica i sjalen, inte riktigt min plan, men inget att göra något åt. Väl hemma kl 17,30 så plockade jag ned Angelica och hoppades att hon skulle vakna, men oj vad hårt hon sov.

  Sååå trött Angelica!     Christian började åka på sin blixten när vi kommit hem.

Strax efter kl 19 så skulle jag söva barnen i vanlig ordning, jag somnade tillsammans med barnen! Jag var också helt slutkörd. Fast jag brukar somna när jag nattar barnen vid 19-tiden. Lite lätt irriterande, för dagarna går ju då bara ut på att vara med barnen och sova med barnen.

Jag gillar verkligen att umgås med barnen och göra saker tillsammans med dem, men det är så mycket annat jag skulle vilja hinna med också. Sådana saker som är svåra att göra med barnen som sällskap, sy tex, eller städa. Christian är ju rädd för dammsugaren, det har han alltid varit. OCh det hänger ihop med hans dubbelsidiga hörselnedsättning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh tack va snäll du e

2009-02-20 @ 19:56:05
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0