Bubblor som skimrar

Idag var det dags för barnen att få springa ordentligt, springa efter såpbubblor! Jag letade rätt på vår såpbubble-maskin som är formad som en buss. Fast den ville inte gå igång, trots fungerande batterin. Fram skruvmejseln och plocka isär...

     


Aha, en kabel som lossnat. Jag fäste den med lite silvertejp och då "snurrade" motorn. Ut och testa... Angelica och Christian var bara sååå nyfikna. Hmpfr, tyvärr ville bussen knappt göra bubblor. Bubblorna bara gick sönder innan dom lyfte från bussen, trist. Nåja, jag fick blåsa själv och då hördes glädje tjut och barnen sprang iväg.

     


Sedan fick dom prova att blåsa själva. Christian blev sååå himla glad när han lyckades göra bubblor. Angelica lyckades aldrig, trots flera försök.  Men oj, vad kladdiga barnen blev utav såpbubble-vätskan. Ner med dem i poolen!

Visste du att just blåsa är väldigt bra för mun motoriken? Det som är bra för mun motoriken är i sin tur bra för språkutvecklingen. Språkutveckligen handlar ju delvis om att kunna forma läpparna på olika sätt för att kunna ge ifrån sig olika ljud.

Barnens badkläder och solhattar finns att köpa hos mitt företag BabyMind.

Fler bilder från våra upptåg finns på PixBox.

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

fin blogg. hoppas du får en mysig helg :)

2009-07-18 @ 00:13:32
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0