Struligt värre... ons 15/7

Igår var vi och badade i Björkö Örn. Ett fint bad med härlig sandstrand och otroligt långgrunt. Fast det strulade en massa innan vi kom dit, och strulandet forsatte under dagen vill jag lova!

Morgonen blev stressig, jag hade ju ingen bil så jag fick packa ned det som skulle med och så skulle vi åka buss. Vi kom iväg strax efter 7, vi hade gott om tid trodde jag.... Bussen gick ju 7,36. På vägen till bussen så blev det tusen miljoner stopp (det kändes så i alla fall), nappar som ramlade, solhattar som satt på sniskan med mera. När vi gick på bron över E18 så jag bussen komma, vi var alldeles för långt ifrån för att hinna ikapp. Morr! Kände bara hur dagen blev helt förstörd... Nåja, vi gick ned till busshållplatsen för att upptäcka att vår tunna filt vagnen var borta. Suck. Vi gick tillbaka, halvvägs hemma så hittade vi filten. Tillbaka igen till bussen, vi fick bli sena till badet, bättre än att gå hem kändes det som.
Denna gången kom vi iväg och i Norrtälje fick vi till och med vänta på bussen som går till Björkö Örn.

     


Väl vid stranden så fick barnen bada en kort stund, dom hade sååå kul! Sedan var det dags för lunch och Angelica behövde sova lite. Medan Angelica sov så smet Christian och jag in på lekplatsen, han gillar ju att hoppa! Sedan var det dags att promenera till bussen och åka hem. Christian fick åka sjal på min rygg, mysigt!

Vi ställde längs med vägen där det stod mot Norrtälje. Men oj, så fel det blev! Det visade sig att ibland är det ringbussar som kör förbi Bjökö Örn och då ska man stå på andra sidan. På andra sidan stod det Räfsnäs/Norrtälje, det såg ju inte jag på håll från stället jag valde. Ja, ja, bättre lycka en annan gång! Vi gick tillbaka till badet eftersom det dröjde två timmar tills nästa buss skulle komma.

     


Plask, plask, barnen verkade glada över att vi missade bussen hem i alla fall.

     


Åla i den varma sanden tycker Angelica och Christian är mysigt! Sedan var återigen dags att gå till bussen. Fast nu tog det tid att plocka ihop och avbryta barnens roliga badande. Vi missade bussen med ca 4 min. GRRR! Sååå irriterande. Vi gick till Gräddö för att titta på båtarna och vänta i ytterligare 2 timmar. Till Gräddo var det Angelicas tur att åka sjal, i bakgrunden syns båtarna vid Gräddö. På Gräddö fanns det ett bra klätterträd som barnen klättrade upp i, hmm, jag fick hjälp dem lite grann. På vägen till Gräddö gick vi förbi ett gulligt café med härlig utsikt, Kvarnuddens Café. Där vill jag fika någon gång!

Till slut så kom vi hem igen, klockan var väl ca 17,30. Denna utflykt tog oss alltså ca 10 timmar! Fast härligt var det vill jag lova. Det finns 36 bilder från vår utflykt på PixBox.

Barnens solhatt och Badkläder med UPF 50+ finns att köpa hos mitt företag BabyMind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0