Helt utmattad

Suck, vilken lång dag det har varit. Drog iväg hemmifrån vid 10-tiden och var hemma strax efter klockan 19. Nu sover äntligen barnen och jag har smällande huvudvärk.

Vi skulle nämligen till Rosenlunds sjukhus för att programmera om hans hörapparater. Jag fick ju höra på ett utvecklings samtal på förskolan för några veckor sedan att Christian blir ledsen på samlingarna... Troligen för att han inte hör vad fröknarna pratar om eftersom han lugnar sig när någon fröken berättat allting för honom öga mot öga. Det skall nu installeras hörslinga på dagiset för att hjälpa min lilla prins.
På Rosenlund gjordes även ett hörseltest på Christian, det var jag inte alls förberedd, jag hade ju med mig Angelica också. Angelica är ju en sådan dära söt vilding som garanterat kan vara för livlig under ett hörseltest som kräver ABSOLUT tystad.
Vi gick in i hörselburen allihopa, audinomen, Christian, Angelica och jag. Christian var så inriktad på vad audinomen och att bygga klossar så jag och Angelica smög ut. Christian var superduktig! Audionomen fick de hittills bästa provsvaren. Kändes lite taskigt att bara smyga ifrån Christian, men hade jag sagt Hej Då så hade han blivit orolig. Jag kan ju avslöja att Chrian var sur på mig efteråt; "Mamma borta", och snyftigt minspel.  Åhh, gullungen. Jag svarade som jag brukar; "Mamma kommer alltid tillbaka, mamma älskar dig, Christian."

Christian fick nya figurer på sina hörapparater också....



En blå bil för vänster öra och en röd spindelmannen för höger öra. Visst blev dom fina? Nu skulle Christian haft en spindelmannen tröja också..... (Det har han velat haft ett tag, jag har inte kommit till skott bara.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0