Fillifjonk

Min mamma har nästintill varje gång hon har varit här pratat om fillifjonk. Fillifjonk??? Jo, det är ett mellanmål eller frukost som barn brukar gilla.
I helgen som var så lyckades vi köpa det som behövs för att göra fillifjonk, yoghurt med vaniljsmak och pulver som man kan göra kräm utav.



Det är bara att blanda ned lite pulver i yoghurten så att den får lite smak, låt stå i ca 5-7 min så att allting smälter samman. Rör om lite då doch då när röran står.

Resultatet? Idag mumsade barnen glatt i sig denna yoghurt-kräm till mellanmål. Fillifjonk!

Kommentarer
Postat av: Sandra

fillifjonk lätt ju väldigt gott de måste prövas till frulle imorron hehe



ja öronbarn är inte roligt Både jag och björn är de.. jag har haft rör i öronen 2 ggr då mina trumhinnos varit paj.. de gjorde såååå ont och ran i från örat hela tiden.... skit jobbigt jag va 3 år första gången och 5 andra... jag va näst intill döv när jag va liten till 3 år då.. jag va va och pratade jättehögt satt mest för mig själv och lekte.. då jag fick rör i öronen och mamma satte igång elvispen blev jag helt förstörd jag hade ju inte hört den förrut... hehe krya på er och krama christian ifrån oss... vi ses

2009-03-06 @ 11:25:53
URL: http://leonenija.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Inte lätt att vara öronbarn inte, Sandra.



Christian har ju haft både rör och hörapparater länge nu. Men han är och har alltid varit rädd för dammsugaren och elvispen.

2009-03-06 @ 20:09:41
URL: http://www.babymind.se
Postat av: vintageretroprinsessa

Lät ju som en spännande måltid för barnen eller till frulle / mellis :)





MvhJessica

2009-03-09 @ 16:17:08
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0