På resande fot

Idag på förmiddagen åkte vi hem till goda vänner i Märsta. Där bor Annette och Peter med sin snart 4-åriga dotter (Sandra) och så har dom en hund.

Hunden är väldigt social och kom glatt och hälsade på oss. Men hoppsan, Angelica började stört tjuta, stackarn hon blev rädd för den framfusiga hunden. Angelica har ju knappt träffat några djur, får ta det försiktigare med Angelica framöver.

Barnen lekte glatt med varandra och Angelicas rädsla för hunden övergick nästan till ren nyfikenhet, i alla ifall när Angelica var i min famn. Christian lekte mest med Sandras garge och bilar, en annan favorit var att sitta och rita vid Sandras barnmöbler.

Annette bjöd på god lunch, korvstroganoff med makaroner. Det tyckte jag och Angelica var smaskens! Christian smakade inte ens, i vanlig ordning. Suck, han är sååå svår med att äta borta. Han fick äta mina medhavda pannkakor istället, då mumsade han minsann.

Efter lunchen knallade vi ned till Märsta centrum, vi gick bland annat till biblioteket. På biblioteket hade de fina, bra och pedagogiska ABC- och räkne-pussel. Jag hoppas kunna leta rätt på pusslena någonstans så vi kan köpa dem, Christian är inne i en period där just bokstäver och siffror är väldigt intressant.

Efter centrum turen fick vi lite värmande mellis av Annette, eller i alla fall vi vuxna som drack te, barnen fick glass. Sedan fick Christian leka en stund med Sandra, Angelica somnade på vägen från centrumet.

Vi tackar för en super trevlig dag hos er, Annette och Sandra! (Peter var på jobbet.)


Christian hos Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0