Söttigt mellis!!!

När jag hämtade Christian på dagis idag så somnade Angelica i bilen, trött tjej.
Väl hemma så tyckte jag det kunde vara kul att baka chokladbollar med Christian, blir så mycket kladd med båda barnen.

Christian gillar verkligen att hjälpa till, dvs känna sig stor och göra som vi gör. En underbar liten kille! Innan smeten var helt ihopvispad så fick vi ta en paus. Angelica vaknade och ville bli hämtad naturligtvis. Snabbt ihop med smeten och över med skålen på bordet.
    

Christian gjorde sitt bästa för att få cocos på bollarna, Angelica smaskade mest på smeten. Christian åt också smet förstås och jag med. Det är ju smaskens. Härligt med lite "söttig" vardagslyx.

Kommentarer
Postat av: Nadja- Tokiga familjen

Ha, ha! Jag har bakat kanelbullar med lillens "hjälp", han fick en liten degklick att snaska på medans jag kavlade.. Man tror lixom att det ska funka men attsingen så fel man kan ha! Och vilka långa armar ettt litet barn kan ha! Han tog tag i min degrulle och slet bort stora bitar och smaskade i sig!



(...sen blev det ett väldigt fisande på natten hi hi)

Men roligt hade vi!

2009-04-02 @ 16:07:12
URL: http://tokiga-familjen.blogspot.com
Postat av: mammagladh

Roligt, det är nog det viktigaste för barnen. Som liten så måste man ju nästan få provsmaka. Hur ska man annars kunna veta vad det är för någonting?

2009-04-09 @ 13:11:34
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0