Separationsångest

Besiktningen igår var bara sååå jobbig! Christian började panik tjuta så fort besiktningsmannen klev in i bilen. Jag hade tagit ur båda barnen från bilen innan dom började titta på bilen.

Jag känner mig så uppgiven och ledsen för Christians skull, jag misstänker att vi har bytt bil alldeles för ofta. Så när besiktnings mannen klev in i bilen så trodde nog Christian att bilen skulle försvinna, men bilbarnstolarna och hela alltet! Åhh, stackars liten.
Ingenting jag sade till Christian lugnade honom, tur att Angelica var lugn i alla fall.

Christian har separationsångest, till vår bil. Denna mörkblåa Volvo är ju bara den fjärde bilen sedan i höstas. Jag önskar jag kunde hjälpa Christian, han är ju blyg och tillbakadragen redan som det är. Han behöver inte fler beymmer att grubbla över.
Jag önskar ju bara att Christian kan få en harmonisk och trygg uppväxt och så ställer vi till det för honom med alla bilbyten. GAAAHHH!!!

Näe, nu får det vara slut med att byta bil. En ordentlig familjebil ska införskaffas och så får den stanna kvar hos oss! Det ska vara en skattebefriad 145:a eller 245:a med en drivlina från 90-talet så att den går tyst och besinsnålt. En amerikansk bensinsnål herrgårdsvagn vore ju drömmen... Fast det kostar mer än vad vi har råd till.

Önskar jag hade 6000 kr NU!!! Har en bil på span, fast nu måste nuvarande familje volvon säljas först för att få in pengar. MORRR!!!

Oraken till våra bilbyten är lite olika, ibland går bilarna sönder, fast oftast byter vi innan skatten ska betalas för att slippa den utgiften :-) Ronny är en hejare på att byta till sig bilar mot diverse prylar som vi inte använder längre. Tanken är att Ronny ska se över bilarna, sälja dem vidare och spara vinsten till vår drömbil. Fast nu har vi haft otur sedan i höstas, vinsterna har uteblivit eller så har räkningshögen varit för stor.
Ronny har ju fått sin finbil nu i alla fall, en Dodge Dart 1968. En familjebil står högst på prioriteringslistan nu!!!

Jag fasar för måndagen... Då ska barnen och jag besikta Darten... Fast den har Christian ännu inte åkt, så den kanske han inte blir så ledsen över?

  

Kommentarer
Postat av: Nils

Bilbesiktning, ja, ja men också en myndighet.

Skämt åsido en trevlig blogg du har och tack för ditt besök.

Ha de gott

Hälsningar

Nils

2009-05-23 @ 15:35:42
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: tess trött tokig morsa

hej hej vännen allt bra med er?



själv sitter jag halv sovandes framför datorn :-p



Http://brollopsbloggen.webblogg.se

2009-05-24 @ 08:40:06
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

jo ser mer ut som jag var lite utarbetad. Sådant man kan bli med för lite sömn. Känns bertydligt bättre nu :)



Hoppas Christian blir nöjd då ni införskaffar en familjebil.

2009-05-25 @ 09:58:47
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Sandra

dina barn har inte fått koppor eller??

2009-05-25 @ 16:14:38
URL: http://leonenija.blogg.se/
Postat av: Terese

Vilken fin blogg..

Allt bra med er?

2009-05-25 @ 17:18:06
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: Denise

En undersökning visar att tonåringar är smartare än sina föräldrar.

Vad tror du?

2009-05-26 @ 13:31:51
URL: http://friskey.blogg.se/
Postat av: Stevie

Hej!

Vilka söta barn Du har.

och fin blogg dessutom.

Ha en bra kväll,

kram

Stevie

2009-05-26 @ 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0