Torsdag 28/5 Pannkakor

Japp, då var det dags igen, pannkaks torsdag. Men oj vad dåligt det gick...

     


Först blev det smet över halva köket och sedan blev de mest brända pannkakor. Fast jag var väl bara allmänt trött och vimsig som vanligt...

Hela den här dagen hade varit ett enda stort kaos.... På morgonen blev vi sena hemifrån till dagis, sedan när vi svängde in på vägen till dagiset så dog bilen. Det hände absolut ingenting när jag vred på nyckeln. Och så skulle jag ned på stan och träffa en väninna... Nåja, jag ringde Nadja, eftersom vi var sena. Hon hade startkablar och bogserlina i sin bil. Toppen!
Utanför bilen så ösregnade det! Tur att barnen var iklädda sina vattenavvisande CareTec kläder. Jag och barnen promenerade sista biten till dagiset.

Tillbaka vid bilen så stod Nadja beredd med kablarna, vi öppnade huvarna och jag tyckte; "Jag provar att vrida på nyckeln." GAAAHHH! Bilen startade! Nadja är magisk! Det räckte med att tittade på bilen så fick den nya krafter. Tjoho!

När våra bilar var parkerade så råkade Nadjas son klämma sig så att fingret gick ur led. AJ AJ AJ! Så in med barnen i bilen igen och iväg till akuten..... Angelica och jag stannade på parkeringen en stund. Och tur var väl det. för ca 15 min senare ringde Nadja och avslöjade att fingret "trillat tillbaka" igen och allt var som normalt.
Äntligen iväg för en trevlig fika.
Senare kom då nästa incident... Jag skulle betala med mitt Visa kort, jag stoppar ned det i chipläsaren, jag Angelica på köpdisken, Angelica ramlar nästan ned och jag tar emot henne samtidigt som jag bryter av mitt kort... Suck! Chipet höll i alla fall så att köpet kunde genomföras.

Suck, en sådan dag!

Kommentarer
Postat av: Nadja- Tokiga familjen

Du! Vilken toppendag vi hade va?!? ;D fniss

2009-06-02 @ 18:22:24
URL: http://tokiga-familjen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0