Magsjuka...

På torsdagkvällar brukar vi alltid äta pannkakor, det älskar barnen! Jag brukar börjar göra dem kl 16,15 för att hinna få middagen till kl 17. Men igår kändes det fel att göra pannkakor, det är är ju ganska mastigt för en sjuk mage. Strax före kl 17 så kräktes Christian en hel sjö på golvet. Vilken tur att jag inte gjorde pannkakor, kände jag, bara å inse att Christian verkligen ÄR magsjuk. Usch, stackars liten.

Mat som är snäll mot magen står på menyn just nu och det enda jag kommer på är potatis och kyckling. Vad finns det mer för mat som är snäll mot magen? Att jag aldrig kommer ihåg, det är ju inte första gången vi har magsjuka. :-(
Christian är dessutom väldigt kräsen i maten, det ska helst vara mammas och pappas mat. Äta på restaurang med honom är uteslutet, han äter inte. Det jag vill komma till är att han inte äter nyponsoppa och bläbärssoppa som annars kan vara superbra vid magsjuka.

Och jag som behöver handla... Vi har ingen lunch, inget mellis, ingen middag, det mesta har sinat. Men magsjuka och matbutik passar verkligen inte ihop :-(

Fick en så fin kommentar från en läsare, kopierar in delar av den:

"vad är det du vill göra o vad är det ni vill göra i livet? man måste ha samma strävan efter hur man vill leva sitt liv. men så är det ibland att det blir inte som man tänkt sig," -/- 
"men det bästa är att du o ronny får vara tillsammans ensamma o hitta tillbaka varandra"-/-

Ronny och jag kom fram till igår att vi vill vara tillsammans, motgångar brukar kännas lättare om man delar på bördan. Den stora frågan är bara hur vi ska hitta tillbaka till varandra igen och blåsa liv i kärleken. Hittills så har det känts som om vi har strävat framåt i livet fast på olika vägar.
Vara ensamma och rå varandra vore ju lyx, men vi har ingen barnvakt :-(
Tack för de kloka och fina orden Erika! Jag ska hålla orden i bakhuvudet!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ris och fisk(helst kokt) är snällt för magen.. kör jag på hundarna ;) och jaa, de funkar för människor med!



2009-09-18 @ 10:59:51
URL: http://ekcaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0