Total improvisation

Det är så härligt kärleksfullt att hämta sötnosarna på förskolan! Idag lekte de båda vid klätterställningen, Christian såg mig först sedan Angelica. Båda två kom springandes mot mig, gissa om de hade en stor öppen famn att springa in i. Så mysigt med en välkomnande familjekram. Båda två verkar ha det kanon på förskolan, Christian börjar leka allt mer med andra barn. Härligt. Angelica sover något för kort stund, men hennes lunch vila har blivit knepig. Hon vaknar gärna efter 45-60 min och vill sövas om så fort som möjligt. Kommer hon då gåendes och är glad som på förskolan så är det svårt att söva om henne. Nåja, hon var ordentligt trött nu ikväll istället.

Fick höra att två avdelningar ska göra sin gruppfoton imorgon, varav Christians grupp. Efter kvällsmaten så blev till att leta trimmern och rensa bort lite hår, hittade bara två längdinställningar och ingen sax. Nåja, jag vågade mig på att prova, ut med allting först bara.


     

Så här såg Christian ut innan jag började använda trimmern i hans hår. Längst till höger är en bild på hur Christian brukar se ut efter att Ronny har använt trimmern i hans hår. Bilden är från den 18 aug 2008.


     


Så här blev till slut efter mitt tilltag med trimmern, jag brukar inte använda trimmern. Jag brukar inte klippa hår alls faktiskt. Det är nånting som liknar en frisyr i alla fall :-) Christian var inte glad över mitt tilltag, han ville gå till pappa, han ville vara med Angelica, han ville gå till sandlådan. Det var inte långa stunder som Christian var stilla inte. Jag lyckades muntra upp honom sedan som tur var...


  


Ett bad, då blev Christian glad igen. Angelica gillade också badet kan jag lova. Sedan var det god natt i sängen för mina två trötta älsklingar.


Kommentarer
Postat av: Nadja- En salig blandning

Men barn är svåra att klippa! (Just för att de inte kan sitta stilla) TYckte Christian att han blev fin när ni var färdiga sen då?

2009-09-08 @ 09:41:20
URL: http://ensalig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0