Virkning

 

Det går framåt med min flerfärgade solhatt i alla fall, använder ju en stor virknål 4,5 mm så det händer ganska mycket när jag väl virkar.
Den gröna solhatten till dottern går det däremot betydligt sämre med... Fick för mig igår att brättet på den skulle vara i en avvikande färg. Sedan började mäta dotterns hatt med min och inser att dotterns blivit större än min så här långt. Mönstret till den gröna solhatten är ju bara muntligt från en vännina. Nåja, jag repade upp några varv och sedan blev det super mega trassel på garnet, suck. Har nu bestämt mig för att repa upp hela solhatten, skriva ett ordentligt mönster och börja om. Och då kommer solhatten att bli randig istället. Enda haken är att jag inte vet hur jag ska göra för att byta färg mitt i virkningen. Ja, ja, det löser sig väl.
Solhattarna till höger är barnens hattar som egentligen är för små, fast dom får hänga med tills att jag har virkat färdigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0