Årets första dag

  

Nyårsfirandet var lugnt, bara Ronny och jag som åt en massa gott tillsammans och sedan vid 12-slaget gick vi ut för att titta på raketerna. När vi kom ut så var alldeles ljust, som dagsljus nästan. Fullmånen gjorde natten till dag. Försökte fota vår snögubbe för att visa hur ljust det var, men kameran höll inte riktigt med om att det var dagsljus. Så less på att se bilder framför mig som aldrig blir som jag tänkt mig.

Våra konstnärer! Här kan det målas om och om igen.

     

Det var så vackert här ute i morse! Solen försökte ta sig igenom de tunga molnen, men den lyckades aldrig riktigt. Christian fick fylla på med lite fågelmat, testar och ser ifall dom gillar havregryn. Fast det innehåller nog inte tillräckligt mycket med fett för att det ska vara någon bra fågelföda misstänker jag.

  

Vi har gjort godis idag, chokladtryffel, snickers, nougatbollar och ischoklad. Oj, oj, vad vi har smaskat. Smeten till tryfflarna var ju bara enormt god (röda skålen).

     

Det snöade ju typ hela natten och förmiddagen så det blev hög tid att skotta snö. Barnen hjälper mig så gott dom kan. Kameran är lite märklig bara... De två snöskottningsfotona är tagna med kanske 5 min mellanrum och ändå blir ljuset på bilderna totalt olika. Hmprf, morr. När Christian och Angelica lessnat på att skotta snö så lekte som affär. Christian sålde hamburgare och pommes frites.

Familjemys i soffan, Ronny och barnen. Tror dom tittar på filmen Ivanhoe.


Kommentarer
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Tack! Allt bra med dig idag?

ska göra din design snart

2010-01-02 @ 18:03:23
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0