Fullspäckad dag...

På förmiddagen idag (fredag) så åkte barnen och jag hem till Erika med dottern Amanda och sonen Jonatan. Amanda och Christian har ju känt varandra sedan vi flyttade hit till Norrtälje sommaren 2007 så de två är riktigt goda vänner.

     

Angelica står och balanserar på en gungälg vid sidan av soffan. Christian försöker spana traktorer vid fönstret. Bilar från filmen Bilar med stjärnan Blixten McQueen gillar Amanda och Christian att leka med. Jonatan var vaken och pigg större delen av vårat besök, han gjorde allt han kunde för att försöka krypa till alla busiga barnen. Men Jonatan tar sig inte framåt riktigt ännu. Han är däremot en riktig hejare på att studsa i hoppgungan, det gillar han :-)

     

Väl hemma igen så passade vi på att njuta utav solskenet. Christian försöker klättra uppför en hög med snö. Angelica åker gärna pulka medan Christian hellre springer med sin pulka.

     

Sedan var dags att baka kakor, muffins! Barnen fick ju muffins (cupcakes) i julklapp, fast dem har Christian knappt lekt med eftersom dom är äckliga enligt honom. Men när jag satte igång med att baka muffins, så blev det fart på Christian, han gräddade minnsann sina egna muffins i barnens lekspis. Angelica hjälper gladeligen till med att göra kaksmeten. "Maka, maka" säger hon, smaka på smet är nog det bästa hon vet.

Imorgon (lördag) har jag lovat barnen att vi ska "måla" muffinsen med vit smet, mitt livs första cupcakes. Ska bli spännande. På eftermiddagen imorgon (lördag) så är det ju barnkalas för Angelica. Återstår att se hur Christian tar det, han blev helt galet super ledsen och arg igår (torsdag) när Angelica fick presenter. "Jag vill ha, jag vill ha" skrek Christian.

Nåja, klockan är över ett på natten. Lite sömn och sedan fixa det sista till kalaset imorgon (lördag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0