Underbar tur med kajakerna

Jag är nästan lite besviken... Lite stel och någon träningsvärk hade jag väl ändå kunde fått kämpa med idag efter drygt en mils paddlande igår i en kajak på havet? Det var andra gången som jag paddlade, och jag vet knappt hur jag ska göra. Vi paddlade från Lergrav och gick ut till ön Skenholmen där vi tog lunch för att sedan paddla runt ön och in till Lergrav. Vindarna låg på ca 6-8 m/s så det kunde vara förrädiska vågor.
Det var en härlig tur, att vara ute på havet känns så fridfullt tycker jag. Och solen som glittrade i vattnet och ytvattnet var riktigt varmt. En fantastisk dag på många sätt. Och även fylld med motgångar. Mina första 10 minuter utav paddlingen var bara besvärliga. Kajakens skädda höll sig inte i läge och kajaken liksom drog sig åt ett håll. Ska jag vara helt ärlig så ville jag bara ge upp. Tappade all lust för att njuta av naturen och hitta min plats i nuet. Min kära älskling rätade upp sitautionen, vi bytte kajak och sedan blev det annat flyt. Härligt!
 
 
De sex kajakerna som vi skulle ut med.
 
 
På väg ut från Lergrav.
 
 
Precis utanför Lergrav.
 
 
På väg ut från Lergrav.
 
 
Underbart solsken med Lergrav bakom oss.
 
 
Ön Skenholmen.
 
 
 
Ön Skenholmen.
 
 
Lunch på ön Skenholmen.
 
 
 
Jodå, havet rörde upp vågor.
 
 
 
Ute på havet.
 
 
 
Till sjöss i varsin kajak. Utmanande, mysigt, rofyllt, tungt, vackert, magiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0