Vackra fjärilar - frid i sinnet

Fjärilar är så enstående vackra. Det känns som att jag aldrig tröttnar att titta på dem. Se dessa färger, se hur fria de är. Att se på fjärilar ger mig verkligen frid i sinnet. Och det bästa av allt, fjärilarna bor vid vårat hus. Helt otroligt!!! Och jag kan komma otroligt nära fjärilarna med kameran. Så häpnadsväckande!!!
Häromdagen så jag fem olika arter och idag hittar jag ytterligare två arter. En fantastisk mångfald.
 
 
Den vackra påfågelögafjärilen, ny art för idag.
 
 
 
Två gula citronfjärilar, hone och hanne. Citronfjärilarna verkar föredra dessa rosa blommor.
 
 
 
 En slags pärlemorfjäril, osäker på vilken sort det verkligen är.
 
 
 Amiral fjäril, så tjusig.
 
 
Nässelfjäril, verkar vara i antal den mest välrepresenterade arten för tillfället.
 
 
Fjärilarna älskar verkligen dessa ljuslila blommor. Här kan det sitta 15-20 fjärilar samtidigt, och detta är bara en av två sådana här "buskar". Tror jag behöver en fjärilsbok snart, hade varit kul att artbestämma dessa besökare. Några arter lyckas jag i alla fall hitta på internet.
 
"If you have good thoughts, they will shine out of your face like sunbeams and you will alwáys look lovely."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0