Uttrycket "Leva Livet" , vad betyder det för dig?

Till inlägget Barn, Rökning & Alkohol droppade det in ett helt gäng med kommentarer, sånt är trevligt. Tack alla underbara läsare!

Nu funderar jag lite över uttrycket "Leva Livet". Kan även uttryckas som Kan du ha roligt utan alkohol?

Vad innebär uttrycket leva livet  för dig?

Några utav de anonyma kommentarerna till inlägget Barn, Rökning & Alkohol kunde tolkas som att Leva Livet innebär att vara onykter. De anonyma kommentarerna har jag inte publicerat. Ifall man inte vågar stå för det man skriver genom att lämna bloggadress/webadress eller mailadress så har orden inte tillräckligt med värde för att synas.

Leva Livet innebär för mig att glädjas tillsammans med min familj, njuta av de ständiga framgångarna som barnen gör i sin resa genom livet. Umgås med fantastiska vänner och skapa minnen tillsammans är också en viktig del av livet.
Som vuxen kan jag umgås med vuxna och ha roligt utan alkohol. Alkohol är INTE att leva livet för mig.
Livet är mer betydelsefullt än alkohol. 
Kärleken är det största man har i livet och därför vårdar jag min familj ömt för att alla ska må bra.
Jag njuter av livet till fullo UTAN alkohol.

Jag får kasta in ett litet förtydligande också...

Mina inlägg är INTE personligt riktade, skulle inläggen vara personliga så nämner jag hellre namn, jag skäms inte för mina åsikter. Alla gör vi olika, alla har vi olika värderingar, alla prioriterar vi olika. Allting är upp till var och en.
Världen skulle nog bli väldigt trist om alla gjorde likadant och tycker samma saker.

Kommentarer
Postat av: Janeth

Hejsan!

Har precis hittat till din härliga blogg & har nu uppdaterat mig en aningens i dina inlägg.....och håller helt klart med dig.

Upplevde även jag en sån där marknad för ett par veckor sedan där det mesta kunde beskådas, riktigt trist är det & frågan är väl varför en del människor skaffar barn över huvudtaget....

Ha det gott//Janeth

2009-06-02 @ 23:33:18
URL: http://fembarnsnettan.blogspot.com/
Postat av: E

Du förstod nog inte rätt när jag skrev får man inte leva eller? det skrev jag för att det handlar om att kunna umgås med sina nära o kära o kunna ta ett eller två vinglas utan att få skit skrivet om att man är en dålig o okärleksfull mamma för det?

2009-06-03 @ 10:30:08
Postat av: Nadja- Tokiga familjen

Leva livet!



Det är så enkelt vad det betyder! "LIVSKVALLITET" är vad det är! Självklart så är livskvallitet olika för alla men är det inte ändå att älska vad man har som är grunden för uttrycket? Att vara fri till sinnet, tänka "outside the box" hör väl oxå till?!?



Jag ska fundera vidare!

(föresten har jag svarat på din kommentar i min blogg ;))



Kram

2009-06-03 @ 10:59:47
URL: http://tokiga-familjen.blogspot.com
Postat av: mammagladh

Svar till E.



Jag pekar INTE ut någon som dålig mamma. Mina inlägg riktar sig INTE mot specifika personer. Tråkigt att du känner dig så utpekad.



Jag tror och hoppas att varje förälder är den absolut bästa föräldern för sina barn. Det är bara en mamma eller pappa som känner sitt barn allra bäst.



1-2 glas vin gör säkert ingen person till mindre kärleksfull. 2-3 glas rödvin i veckan sägs ju vara bra för blodet:-)



Jag skriver bara att jag kan ha ett roligt socialt liv UTAN alkohol, det är mitt val.



Precis som att ditt val E är att smutta på lite vin ibland.



Jag vet i katten ifall vin ens är gott? Det är mer än 4 år sedan jag smuttade på något alkoholhaltigt.

2009-06-03 @ 12:56:41
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Jag

JA du Leva Livet... ?? De var en bra fråga... Riktigt bra faktiskt... JAg har de sensate 2 åren gått igenom en skillsmässa efter ett 17 år långt destruktivt förhållande... Att ta sig genom de har tagit tid... Att komma ur de livet gav mig en otrolig kick...Jag festade dejtade o trodde att allt var frid o fröjd. Jag LEVDE LIVET trodde jag..Men icke... Jag träffade förra våren en ny man...som jag blev stört förälskad i... O jag kunde inte fatta vilken tur jag hade...Att de fanns en sån underbar människa...som var till för mig... sen under hösten kraschade jag totalt...Mitt gamla undanträngda liv gjorde sig påmint o tillslut klarade jag inte av livet med min nya kärlek...Jag klarade knappt av livet med mig själv... De har tagit mig många månader med gråt o ångest att komma dit där jag är i dag...



Nu lever jag livet...Som jag vill... Med den man som jag träffade förra våren o mina barn... O jag gör de jag vill...O som jag vill... De är att Leva Livet... Att omge sig med dem man älskar o att man trivs med sig själv...

2009-06-03 @ 15:49:11
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: annica

håller med!!

leva livet för mig det e barnen och min man och att vi har det bra och vårdar varandra!!!

min familj gör mig så lycklig varje dag så det kallar jag leva livet!!!!



kram

2009-06-03 @ 16:30:14
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: frida ,läs om mode ,tips ,skönhet och min vardag

fin blogg ,glöm inte att du kan nominera din blogg till veckans blogg genom en kommetar i min blogg ,puss

2009-06-03 @ 16:48:54
URL: http://friiiidaenocksson.blogg.se/
Postat av: Sue

Tack för din kommentar i min blogg får jag börja med att säga!

Leva livet....ja, det finns mångs benämningar på det och många tycker olika!



Jag kan hålla med dig i din filosofi i att umgås med familj och vänner och få ha det harmoniskt. Det strävar nog alla människor efter mer eller mindre.

Jag å andra sidan tycker hemskt mycket om ett glas vin eller en öl tillsammans med maken eller andra, så i mitt fall inkluderar det mitt liv!



Mysig blogg du har och jag får ta och läsa ikapp mig llite!



Kram till dig!



Sue//



2009-06-03 @ 17:07:25
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Linda med familj och bebbe i magen

Leva livet för mig är att utvecklas tillsammans med min familj, åka ut på raggarträffar då jag oftast kör. Umgås med våra nära och kära med eller utan alkohol...



Visst är det gott att ta ett glas vin till maten eller en öl, bara man kan hålla det inom ramarna..



Men nu är det så att alla har vi olika livssyn. Min riktiga pappa är grov alkolist, inte har jag tagit skada av de på ett sätt som har gjort mig till en dålig människa.

Våra barn dör inte av att se oss ta en öl eller två, men jag håller med om att man bör tänka längre än att ta mer än dom där en eller två...



Jag har det i och för sig roligare nykter då jag inte tål att "supa", för det påverkar mig negativt. Kanske en bieffekt av min pappas alkolism, inte vet jag...



Visst det är inte bra att rå supa men det är inte fel att ta ett glas vin eller två till en middag iheller.

2009-06-03 @ 17:37:42
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Leva livet är för mig att skratta tillsammans med mina nära och kära. Men även att få resa till nya länder och kulturer och att få ta det lugnt på en sandstrand (älskar att ligga och sola).



Men ibland så innefattar dessa goda stunder en liten skvätt alkohol, men allra oftast INTE.

2009-06-03 @ 21:05:14
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Rebecca

liva livet ja det gör vi nog alla fast på olika sätt och jag håler till viss del med om att för mycket alkohol bland barn inte e bra men ett gott rödvin till maten eller i goda vänners lag har jag inget i mot men alkohol e inte leva livet för mig det e min familj nära kära och allt kul vi kommer ha fram över :)

2009-06-04 @ 11:18:43
URL: http://mshook.blogg.se/
Postat av: Thezz

Gud vad det är skönt att det är fler som är av samma åsikt. Det här ständiga festandet som folk med (små)barn tycker att dom ska "unna" sig hela tiden är ju helt makalöst. Att barnen spenderar fler helger hos barnvakter än hemma är ju helt otroligt.

2009-06-04 @ 22:02:28
URL: http://thezz82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0