Å nej, inte redan, han ju sååå liten!

Så himla typiskt! Christian har börjat svära. Är inte det lite väl tidigt??? Hmprf.

Jag hörde bara högljudda uttryck "förbannad unge" gång på gång från vardagsrummet, Angelica var i köket med mig. Christian satt på golvet och försökte bygga ihop en brandbil, vilket inte gick så bra. "Förbannad unge" fick det heta när han misslyckades gång på gång. Suck, han vet ju inte ens vad orden egentligen betyder. Jag grubblar på ifall jag råkat kläcka ur mig något sådant uttryck, men det tror jag inte. Jag brukar inte svära. Ronny säger att han inte heller har användt det uttrycket. Kan det komma från Emil kanske? Emil är ju en av favoritfilmerna just nu. Fast i Emil heter det ju "Förgrymmade unge", ganska lika i alla fall. Jag har infört tillfälligt Emil förbud nu en tid framöver. Fast ifall ett barn redan har lärt sig att svära så är det nog väldigt svårt att få barnet att sluta upp med att använda det uttrycket.



När jag försökte fotografera en arg och svärande Christian så lyckades han naturligtvis få brandslangen på plats helt plötsligt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

léon svär han också lite ifrån oss och sen mycke ifrån sin morbror som blir 8 i nov... han säger jäla skit. jag ska döda dig ( men där har vi sakt att de heter krigas) och de är när han är ninja turtels eller spindelmannen. och när de inte går så bra för honom så är de helete...

2009-04-19 @ 21:50:21
URL: http://leonenija.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

hej hej trillade in på din blogg och lämnar ett litet avtryck...



hoppas du får en fin vecka



kram

2009-04-19 @ 23:35:50
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0