Bok panik

Så kom det i alla fall, bokpaniken!!! Det är värsta högen med böcker som kommer att behövas tills i höst och till våren 2010 och framöver för tre år. GAAAAHHHH!



Det är verkligen dags att bli klok som en uggla för att få studierna att fungera tror jag. Fördelen med kursen Nyfiken på Naturvetenskap är att jag känner igen flera av momenten, jag har ju redan läst massor med naturlära, kemi, biologi, fysik astronomi. Mestadels på gymnasienivå, fast även på högskole nivå. Fast när jag kikade i kursplanen så är den faslig massa böcker som måste köpas.

Först av allt så önskar jag mig denna boken:



Och så ska jag försöka att läsa i denna bloggen, det verkade finnas många vettiga tips där.

I januari 2010 kommer jag att läsa kursen Naturens och teknikens byggstenar, hjälp, en faslig massa fysik som jag alltid haft sååå svårt för. Från kursplanen så blir jag mest nyfiken på boken Konsten att slakta en tröja.  Syslöjd mitt uppe i allt???  Hmm, lite märklig titel är det allt.

Jag googlade lite på lyckas med studier, det verkar finnas en hel uppsjö av böcker i det ämnet. Hmm, vilken kan hjälpa mest???

Kommentarer
Postat av: Annika

Låter kanon med både tossor å skor!

Jag kanske kan komma över till er på en fika nångång nästa vecka?? Ända dagen ja inte kan är onsdag :P Hoppas allt är bra med er! kram

2009-04-16 @ 19:50:02
URL: http://missannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0