Hemmasydda påsk kläder

I onsdags kväll panik sydde jag påsk kläder till barnen, det skulle vara färdigt tills igår (torsdag). Jag hann nästan...

   

Christian och Angelica som påskgummor!


Hade velat haft varsin skjorta till dem också, men tiden sprang i från mig. Känner mig ändå nöjd, tyckte det blev vårligt och färg glatt med inslag av Vågade Ränder (tröjorna) också.


Huvudbonaden, förklädet och kjolarna har jag sytt. Kjolarna syns knappt framifrån, förklädena skulle nog varit lite mindre.


Apropå kjolar, hur syr man såna? Jag trodde i min enfaldiga stress att det var bara att vika ihop en rektangel, sy ihop och sätta gummiband i en fåll i ovankant... Näedå, då blev det ju ingen plats att röra benen. Med det lilla tyg jag hade så försökte jag då istället att göra kjolarna i två delar med lite utvidgning nedåt fötterna till. Blev väl hyfsat... Lilltjejens kjol blev för kort över rumpan, glömde att blöjan lyfter upp en del tyg. Hennes kjol fick jag dessutom sy av två olika tyger, tyget räckte inte.

     

Christians kläder till vänster och Angelicas kläder till höger.


Christians kjol var den första jag sydde, därför är den lite mer snäv nere vid benen. Bättre lycka en annan gång förhoppningsvis?
OBS! Syna inte mina overlocksömmar, dom är inte riktigt bra. Overlock maskinen har stått här oanvänd i säkert 3 månader och så packade jag upp den häromkvällen och upptäckte att beskrivningen var på tyska. Gaaahhh!!! Nåja, jag lär mig nog vad det lider.

Kommentarer
Postat av: Nadja- Tokiga familjen

Ha ha! Stackare ;)



Det fungerar aldeless utmärkt att sy en kjol av en rektangel så som du gjorde men den måste vara mycket längre!!!



Jag kan visa dig någon dag!

2009-04-10 @ 15:29:51
URL: http://tokiga-familjen.blogspot.com
Postat av: mammagladh

Jippie, syjunta med syrace, det vore väl nåt?

2009-04-10 @ 17:52:51
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0