Rutschkane-paradiset 15/4

Idag var det dags för Christians hörseltest på Rosenlunds sjukhus, vi fick åka hemmifrån strax efter kl 6,30. Ugga, tidigt. Vi åkte buss, det tar lite tid men det är skönt att slippa bilköer, vägtullar, parkeringsavgifter och risken för att köra vilse.

På Rosenlunds sjukhus så mötte Ronny upp oss. Angelica fick vara med pappa medan Christian gjorde hörseltestet. Han fick pröva något nytt idag, lägga på en kloss för varje pip han hörde. Det fungerade kanon! Christian var så alert och intresserad och provsvaren visade på i princip fullt normal hörsel med hörapparaterna. Härligt!!!

Efter sjukhus besök så åt vi lunch i Tantolunden. Sedan fick busungarna busa runt en god stund. Till deras förtjusning så fanns det 5 (!!!) olika rutschkanor. Gissa om det var mycket skratt och spring på barnen.

     



Långa, höga rutschkanor, precis i Christians smak. Angelica fick mest åka i mitt knä. Den gula rutschkanan vara en gul spiral i plast, i den fick man en väldans fart, det gick knappt att fotografera Christian. Han och Angelica fick åka spiralen i mitt knä sedan, det gick lite för fort.


Spännande tunnlar! En liten vy över lekplatsen. Angelica tränade på att gå upp och ner i lutande backe. Mysig gunga, Christian tyckte dock att den var läskig. Han har blivit skrämd för att gunga, jag vet bara inte när och hur.

Vi gick från parken lagom när Angelica behövde sova lunch så att hon sov under hela bussresan hem, skönt.
Min ljus-beiga jacka var mer grå när kom hem kan jag avsöja, busade mig smutsig tillsammans med barnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0