Vi bakar

Under eftermiddagen passade vi på att baka några kakor, smaskens. Barnen gjorde sitt bästa för att hjälpa till. Hmprf, Christian råkade hälla ut en fjärdels burk med bakpulver i en mjölblandning som inte skulle innehålla bakpulver. Suck, bara att slänga alltihopa!

     


Chokladkakor med vit choklad som garnering, den vita chokladen var smaksatt med Lime, smaskigt värre. Till vänster kakorna före ugnen, i mitten precis efter ugnen och till höger när jag hade lossat dem. Kakorna fastnade ju på bakplåts papperet så de blev inte så fina. Undras ifall jag gjorde nåt fel med smeten? Nåja, goda är dom i alla fall! Det var premiär att göra dessa kakor så jag är nöjd trots att dom fastnade.

     


Efter chokladkakorna gjorde vi Dumle muffins, barnen älskade smeten! Angelica hon åt med hela kroppen, tur det finns tvättmaskin. Till höger stoppar Christian ned dumle kolor i muffinsen.

     


Till vänster före ugnen, på mitten bilden har muffinsen precis kommit ut från ugnen. till höger så har muffinsen svalnat, och oj vad dom sjönk ihop. Undras ifall dom skulle ha stått längre inne i ugnen? Jag har ännu inte smakat dem så jag vet inte riktigt hur de blev, dessutom är det första gången som jag gör muffinsen. Dom ska vara lite som kladdkaka fast med en dumle kola i mitten. Visst låter det smaskigt?

Kommentarer
Postat av: Sandra

hoppas dom smakar gott du såg mitt inlägg efter receptet att dom ska va inne i 10 min med små formar och INTE 20 min, 20 med stora formar typ muffinsplåt.... min kompis har provat 3 gånger ena gången vart dom som kladdkakans kant (som mina) andra gången som kladdkaks mitten aldeles mjuk och atredje gången fick hon bara loss locket alltså överdelen på dom.. så dom värkar svåra att lyckas med...

2009-04-19 @ 21:44:16
URL: http://leonenija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0