En aktiv dag

Vi hade underbart solsken på förmiddagen så vi passade på att gå ut. Mest för att jag ville skotta bort en massa snö... Fast det gick inte så bra, barnen satte sig förstås i sin pulkor och ville gå till backen...

     

Underbart roligt och gnistrande vackert! Det är så svårt att göra nytta (skotta snö) när barnen kan bli så roade utav att åka lite pulka. Det gäller ju att passa på när det finns tillfälle också.

Efter lunchen så fick vi besök utav Rebecka och Conny med sällskap. Vi bytte julklappar också. Eller rättare sagt deras dotter Tilda, som var hos sin mormor fick en julklapp utav oss och våra barn fick fina kläder i julklapp.

Christian fick två fina tröjor, sådana dära eleganta tröjor som jag tycker är svåra att hitta. Jag tycker att det är allmänt svårt att klä upp Christian, det är sällan jag hittar stiliga pojktröjor. Fast nu har vi två stycken :-) Den på bilden och en i samma modell fast svart med vita ränder. Angelica fick en fin tunika som var lite för stor fast hon växer säkert snart i den :-) Det var ju mest i ärmarna som den var lite för lång. Anglica är ju lite liten för sin ålder, fast nu börjar hon bli lång. Hon har storlek 92 i de flesta kläderna och borde förhoppningsvis klara sig i den storleken fram över sommaren, strl 86 passar ju ännu också. Fast det där med när det är dags att byta storleken vet man aldrig så noga.
Tack för fina julklappar och trevligt besök, synd att det var ett så kort besök bara.


Kommentarer
Postat av: Fridahcharlotta

**



hahahajaa:D:D tur det! läget=!

2009-12-27 @ 17:07:07
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hej!

Tack, julen var lugn och trevlig! Vi är ute hela dagarna och leker i snön- och sen har jag jobbat också såklart!



Hoppas allt är bra med er! Kram kram!

2009-12-28 @ 17:31:38
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Sofie

Hej, tror inte heller på nyårlöften riktigt, blir så svårt att hålla.

Men genom att inse sina svagheter och styrkor kommer man ganska långt. Veta vart man själv är och om man vill, som jag gjort, börja jobba med sina svaga sidor, men bara för sin egen skull.

Det är oxå nästan bara du själv som kan avgöra framstegen då.



Kramar från ett blött och slaskigt gotland!



2009-12-28 @ 18:07:26
URL: http://ekcaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0