Lusse firande på dagis

Japp, i måndags var det dags. Luciatåg på förskolan, utomhus kl 17,00. Jag hade tänkte att blogga om det i måndags kväll, men jag somnade gott när jag nattade barnen. Natten sön-mån hade jag ju bosatt mig vid symaskinen. Varför sy på natten? Hmm, jo, hade bestämt mig för att Angelica skulle vara lucia med en mjuk luciakrona med lysande ljus. Eftersom hon skulle lysa så skulle även Christian det...

  

     

Det var helt hopplöst att få bra bilder på luciatåget på förskolan..... Mest misslyckade bilder..... Hmpfr. Nåja, sötnosarna var duktiga och lät sig fotas efter luciatåget i alla fall! Mitt i all panik syende utav huvudbonader så åkte vi hemifrån utan det röda midjebandet till Angelica. Lite synd, men barnen fick varsin lysande huvudbonad i alla fall plus att Christian fick en lysande hand stjärna.
Väl hemma så ville sötnosarna byta huvudbonader med varandra. Det är klart dom får prova varandras, gulligt ju.

Har ni sett en stjärngosse som lyser förut?

Lite dålig planering utav mig att sy allting natten innan, men jag har jobbat en hel så jag hinner knappt med att leva känns det som. Idén med 3  lysande stjärnor på stjärngosse struten och en lysande handstjärna har jag nog haft hela hösten. Synd bara att det ska sådan tid att komma till skott ibland. Fast ett tag såg det ut som att vi inte skulla hinna få hem något lucialinne och stjärngosse linne så det var väl det som bromsade min idé mest.

Titta gärna in hos alla sanslöst billiga leksaker!

Skönt att ha luciakläderna färdiga, nu är det dags för festfina julkläder...


Kommentarer
Postat av: Theres

häftigt med en lysande gossestrut! Hur lyckades du med det?

2009-12-17 @ 20:10:50
URL: http://thezz82.blogg.se/
Postat av: cilla

vilken super ide, du är så duktig på att komma på alla dessa ideer du har. ha en härlig helg. kramisar

2009-12-19 @ 00:59:32
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0