Buh för Ipren

Efter alla barnens alla sjukdomar så har naturligtvis alvedonen tagit slut, fick ge Ipren till Christian igår kväll och imorse. Jag vet ju att hans mage avskyr det! Kalsongerna fylldes med en massa löst innehåll strax efter frukosten.
Usch, stackars liten. Det fick bli en dusch för oss alla tre samt ett bad för barnen.
Vad det gäller magsjukan så har inte barnen haft några symptom sedan igår förmiddag, skönt. Nu är det "bara" Christians hosta, snuva och feber.

Barnen älskar verkligen att bada, fast det börjar bli lite trångt i lilla badbaljan. Hoppas det blir sommar snart så vi kan ställa fram en pool åt dem istället.

Nä, nu ska jag flytta om lite bilbarnstolar i bilen och åka till apoteket. Angelica har äntligen fått slippa sitt babyskydd. Vi har varit så nöjda med babyskyddet Akta Graco Logico S med bas. Babyskyddet har varit så praktiskt till henne eftersom hon är ganska liten plus att hon som oftast somnar i bilen.

Underbaraste Ronny kom ju hem med en Britax Hi-way igår kväll, tack snälla! Christian ska få Hi-wayen och Angelica ska ta över Christians Maxi-Cosi Mobi. Det enda som saknas är ett extra huvudstöd till Angelica i Mobin, men det kommer!

Ronny, vi älskar dig för allting du gör för oss hela tiden! Puss på dig min älskade make.

Kommentarer
Postat av: Lillmonster

Usch för magsjuka och sjukdomar. Här så rinner näsan på Maximus - igen ska jag väl tillägga.



Vi får ta och träffas när vi alla är friska igen. Småkillarna ska gå på dagis tis-tors nu är det meningen men fredagar tänkte jag försöka mig på att ta mig till Mariagården någon dag. Kanske nästa vecka om alla är friska igen.



Har för övrigt lagt till dig på bloglovin.com så nu vet jag direkt när du uppar din blog. ;)



Kram Kram

2009-02-25 @ 10:01:22
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Rebecca och tildisen

skönt att ni börjar bli bättre :) oj har angelika haft den stolen så länge oj oj vi bytte när tilda va typ 6 månader ahahaha vilken skilnad och en då e tilda inte så stor hon har fortfarande 68 och e över 7 månader :)

2009-02-25 @ 11:00:27
URL: http://mshook.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Jo, det blev aningens lång användning av babyskyddet. Men så räcker ju vår modell till 13 kg, respektive maxlängd på barnet 81 cm.



Saknade babyskyddet idag redan! Lilltösen somnade i selen på min rygg när vi var på apoteket, då kunde jag flytta henne sovandes från selen ned i stolen.



Sedan skulle vi till butiken också. Då vaknade lilltösen förstås när jag skulle få upp henne på ryggen igen.



Sånt är livet, det blir oftast tvärtemot vad man tänkt sig med dom små liven! Och lika underbara är dom för det!



Trist med Maximus förkylning, Lillmonster!

2009-02-25 @ 16:16:57
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0