GAHHH!!! KALLT!!!

Imorse när vi kom ned i köket så var det alldeles iskallt! Alla elementen var KALLA! GAHHH, ingen värme i huset.

I torsdags hade jag bett Ronny att ta hem ved ifall det skulle bli kallt när han var borta, och vad händer??? Det blir kallt.

På med dubbla lager kläder på barnen, sockor på fötterna, åhh, jag önskar att vi hade varsitt par med fårskinns tofflor. Jag har tittat på såna flera gånger, men det har inte blivit av att jag har köpt några. Åhhh, vad jag ångrar mig nu.

 Sådana hära mysiga, varma tofflor hade jag velat haft till oss tre idag.

När barnen var ordentligt klädda så tömde jag askan i öppna spisen. In med papper och ved. Gahhh, tändaren fungerade knappt. Jag skakade och slog på gasoltändaren, inget hände. Förut har det räckt med att slå på den en gång, sedan har den fungerat. Till slut kom en låga, jag tände snabbt ett ljus att ha som backup och sedan tände jag papperet i spisen.

 Angelica gjorde sitt bästa för att försöka blåsa ut elden. Fotot är taget i samma ögonblick som när Christian säger Eld.

Öppna spisen är för övrigt även en ac-anläggning. På sommaren kan man öppna en lucka, starta en fläkt och så sprids det kall luft från grunden i huset. Smart lösning.  Idag var det dock värmen vi behövde.

Jag passade på att tända några vämeljus också, bland annat ljusen i kökslampan och  de två ljusstakarna som står på tv'n.

    Lite mysvarning här hemma.

När ljusen var tända och det brann i öppna spisen så kunde vi äntligen äta frukost. Christian drack bara 1½ glas juice, jag är så trött på hans oexisterande frukost vanor. Han bara tvär vägrar, ingen välling får han heller. Och så blir han grinig och besvärlig på förmiddagen. Suck.
Vissa morgonar, kanske 1 av 10 så kan han plötsligt äta en macka och en tallrik kräm. Märkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0