Borde inte

Jag borde verkligen inte skriva något här, vi har super bråttom till dagis. Det är möte där klockan 9 angående åtgärder för Christian till hösten. Christian byter ju grupp och avdelning till hösten. Det blir en grupp med fler barn och lite äldre blandning. Det är 13 st från Christians nuvarande grupp som flyttar så det är bara att låta honom haka på.

Mötet innefatta förskolepersonal, specialpedagog, hörselkurator, rektorn för förskolan och så jag. Håll tummarna nu för att vi kommer fram till en massa vettiga saker på mötet. Som att det är viktigt för Christian att vara i mindre grupper för att det blir för rörigt för honom annars.

Christian har ju hörapparater och dom förstärker alla ljud, även "skräpljud" som surrande fläktar tex, för att inte tala om alla rösterna från barnen på dagiset. För många röster och mycket ljud blir super jobbigt för honom. Jag har själv provar hans hörapparater vid olika tillfällen. Det är bara sååå mycket som kommer genom dom och ljudet är så burkigt och konstlat. Nåja, han klarar sig ju inte utan dem så det är mest bara att gilla läget och försöka anpassa verkligheten runt omkring honom.

4/6 klockan 23,30 Tillägg
Mötet gick superbra! Det är en hel del resurser och hjälpmedel som är inplanerade inför hösten åt Christian. Känner mig riktigt hoppfull trots att barngruppen ökar i antal.

Kommentarer
Postat av: tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

super hörsel, ja de måste vara jobbit när man har det på hela tiden och man inte kan stänga av som vi andra kan.... eller han kanske lär sej koppla bort det?



www.misstessan82.blogg.se

2009-06-04 @ 09:48:50
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: mammagladh

Jag hoppas att han lär sig att koppla bort det med tiden. Jag tror inte att han kan det i nuläget. Han fick vattkoppor i örat, varpå han fått slippa hörapparaterna under ett par veckor. Frågar jag honom nu här hemma så väljer han helst bort hörapparaterna, jag tror dom är suuuper jobbiga för honom. I lugn hemma miljö så hör han tillräckligt ändå, fast hörseln räcker inte till i "vildare" miljöer.

2009-06-04 @ 12:45:54
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Camilla

Ja choklad är aldrig fel!

2009-06-04 @ 21:00:22
URL: http://turnerkvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0