Min hårprydnad

Inspirerad av Angelicas variant av att ha en scarf på huvudet så blev det dags att sy och klippa lite! Jag vill också ha en hårprydnad.

        

Jag har egentligen ingen aning om hur man syr en hår-scarf. Denna är nu bara snabbt ihop sydd för att kunna användas i eftermiddag. Tanken är jag ska snygga till kanterna med overlocken och då få den att bli mer spetsig. I nu läget är det en massa sömsmån på den. Den kanske blev lite för kort i nacken, men tyget räckte inte till mer. Jag har även dubbelvikt tyget vilket egentligen innebär att vågorna kommer åt fel på den ena sidan, fast det är nog mest jag som tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0