Från kaos till mat på bordet

Jag hämtar ju barnen på dagis vid 15.30-tiden för att vara hemma lagom till 16 och på så vis kunna ha maten på bordet till klockan 17. Enda nackdelen med detta är att när vi kommer hem så vill barnen vara ute, dom älskar att vara ute! Barnen fick förstås vara ute idag i hopp om att jag skulle kunna steka pannkakor i lugn och ro... Staketet mot vägen har ju blivit rymnings säkert så det känns ju tryggt :-) Laga mat i lugn och ro... Hmm, det blev mest ett evigt spring med att hjälpa busungarna med än det ena och än det andra. Nåja, så blir det ibland.

Vid 16.40 fick dom båda komma in istället, Christian tog en stekspade och Angelica en visp, toppen, sysselsatta barn. Efter att det blivit några pannkakor så öppnade Christian diskmaskinen och började duka bordet. Han fick fram allting! Sylt och mjölk och dom rentvättade haklapparna var han uppe i badrummet för att hämta. Jag kan bara säga Tack för hjälpen! Nu fick barnen börja äta strax efter kl 17, annars hade det nog inte blívit förrän strax efter 17,30. Så underbart kul att se Christian ta ansvar, han har aldrig dukat bordet hos oss tidigare. Jag känner sig så stolt över att han kunde duka bordet på eget initiativ. Jag blev glatt överraskad!

  

Barnens haklappar finns att köpa hos BabyMind. Haklapparna är smutsavvisande och vattentäta med en mjuk, följsam plastad baksida. Dom har även en ficka där matresterna kan hamna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0