Det blir bara värre...

Barnen är hemma sjuka nu också... Eller ja, inte sjukt jobbigt utan sjukt märkligt. Angelica verkar vara frisk som en nötkärna medan Christian har diarré. 5 uppsättningar med kalsonger och byxor gick det åt mellan 9-12 på förskolan, sedan har det varit 2 omgångar till med kläder. Det bara rinner ur honom... Fast ingen feber, han äter bra och han är samma glada underbara kille som alltid! Hoppas nu bara att det inte är något smittsamt.

En stor ond rot till att jag mår uselt är nog att förhållandet mellan mig och Ronny har varit usel det senaste året. Jag tar liksom alltid barnen framför allt och så har jag blivit en sann datanörd tack vare mitt företag BabyMind. Magin mellan Ronny och mig har försvunnit någonstans på vägen dessvärre.
Ronny har fösökt massor med gånger med myskvällar och allt möjligt och jag har bara dragit mig undan, med ursäkter som "jag måste bara fixa det här", och liknande. Det gör ont i mitt hjärta att vara så hjärtlös! Senast idag har vi haft en diskussion om att gå vidare tillsammans eller gå isär...

Andrea hade jag hoppats att få prata med igår, men det lyckades aldrig. Lite svar på era underbara kommentarer kommer här. Jodå, hon bor i Sverige och kommer att få rätt till vårdnadsbidrag med mera. Det är bara det att allt pappers arbete dröjer, speciellt när Börje sätter käppar i hjulen titt som tätt. Som läget är nu så står Andrea för hela kalaset med tre barn, dyra vattenräkningar, höga huslån med mera. Jag hoppas innerligt att deras bodelning kan bli klar snart så att Andrea bara kan koncentrera sig på flytten.

Jo, Andrea har en moped som ska säljas. En Sym Jet från 2005, fast den saknar batteri. Någon som vet vad en sådan EU-moppe kan tänkas behöva för batteri? Andrea vill ju bara sälja den fullt fungerande för att få hyfsat betalt för den.

Jag och ekonomi.
Jag har studiebidrag och studielån. Det som hände var att vi har legat efter med en hög med räkningar under våren/sommaren eftersom vi bara haft en inkomst. När jag fick första utbetalningen från CSN så försvann pengarna väldigt snabbt. Inte mycket att göra, men räkningshögen är i fas i alla fall. Surt bara att mina böcker fattas :-( Dessutom så är det en ny räkning tack vare mina studier, dagisavgift för två barn plus alla den bensin som det kostar att skjutsa dem till dagiset.
Nåja, det dimper in lite barnbidrag imorgon i alla fall, fast det ska ju då räcka till mat och bensin fram till löningsdag.

Nu när jag suttit här och skrivit så kommer Christian gåendes... "Jag är bajsnödig mamma" Kladdiga kalsonger och så bara det sprutar ut mera från rumpan... Inte skoj det här.


Kommentarer
Postat av: cissi

tycker synd om dig:(, hoppas allt blir bra!!!

2009-09-17 @ 17:10:22
URL: http://lillacissis.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh tack :P

2009-09-17 @ 17:15:22
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Jenna

Sv; Yes indeed. ABBA är bäst ;)

2009-09-17 @ 17:42:31
URL: http://jennalindgren.blogg.se/
Postat av: fanny

eller hur :D!

2009-09-17 @ 17:49:50
URL: http://fannygr.blogg.se/
Postat av: Erika

hej mari med familj, nej det är inte lätt att leva, det är så mycket man måste tänka på o ha med att göra, man lever bara en gång o man förstjänar att må bra som människa, jag förstår dej till fyllo om du förstår vad jag menar, vad är det du vill göra o vad är det ni vill göra i livet? man måste ha samma strävan efter hur man vill leva sitt liv. men så är det ibland att det blir inte som man tänkt sig, ibland mår man bättre av att skilja sig eller ta en paus från varandra. men det bästa är att du o ronny får vara tillsammans ensamma o hitta tillbaka varandra, hoppas du ta dessa råd med öppna armar för jag vill bara väl.

2009-09-17 @ 19:22:21
Postat av: Justine

sv: ah inte jag heller..tycker att visa stora bloggar måste stänga ner för att det fins 12 åriga som läser och gör precis samma dumma saker som de stora bloggar och efter det man undrar vrf så många unga dricker och gör massor av dumma saker...



Ah hoppas att de kommer blir frisk snart! kramis

2009-09-17 @ 20:37:38
URL: http://justiner.blogg.se/
Postat av: cilla

du får försöka att ta dig i hampan,när pengar tryter så går oftas kärleken i kras. men oftas så kan man göra något åt det, om man vill. säg till om jag kan göra något annat. kramisar

2009-09-17 @ 22:05:53
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: supermom

Mari och Ronny...

Ni har SMÅ barn! Det är inget ovanligt att man hamnar i ett sånt här läge... småbarn, dåligt med pengar... och förhållandet får sig en törn. Om ni båda känner att viljan att fortsätta tillsammans finns, så kommer ni att klara det. Gäller bara att ha tålamod och du Mari får nog skärpa till dig ;) och ställa upp på Ronnys myskvällar. Även om ni inte kan få hjälp med barnvakt så kan ni ju lägga barnen lite tidigare en kväll och hoppas på att de inte vaknar. Håller tummarna för er! Kram

2009-09-18 @ 22:02:11
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Har du funderat på varför det är såhär mellan dig och din pojkvän/sambo/man? Hur skulle du vilja att det var mellan er och hur ni ska nå dit?

2009-09-20 @ 16:54:55
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0