Trotsar vädret

Utanför fönstret så viner vinden, träden svajar och molnen förflyttar sig i rasande fart på himmelen. På planeringen står det Skansen tillsammans med en av Christians dagis kamrater. Vi håller tummarna för fortsatt uppehåll och bättre väder i Stockholm än här uppe i Norrtälje.

  



Bilderna är från igår när jag hämtade Christian på hans avdelning på förskolan. Christian och Angelica är inne i det så kallade byggrummet.

Angelica hade somnat snabbt igår på förskolan, hon vaknade glad ihågen när jag kom dit strax efter klockan ett. Förskolepersonalen tycker att Angelica är så framåt och glad och att hon trivs på förskolan så de föreslog att Angelica ska börja på heltid from mån. Det känns lite pirrigt, då ska barnen plötsligt vara på förskolan mån-fre kl 8,30-15,30. Jag har hittills tyckt att det varit så lagom att hämta kl 14,00. Då har vi lagom hunnit hem till mellanmål och sedan har vi hunnit vara ute och busat en stund i trädgården innan det blivit dags att göra kvällsmaten.
Det är bara att vänja sig, jag behöver varenda minut jag kan få till att studera och lära mig spännande saker så att jag snart kan bli förskole lärarinna.

Kommentarer
Postat av: Tezz

Hoppas att vädret skötte sig så att ni kom iväg till Skansen, här har det regnat lite idag men nu är det uppehåll. Ni kanske hade bättre tur =)

2009-09-04 @ 15:54:44
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: Anita

Hej!

Surfar runt på mertrafik och hittade din blogg! :) Superhärlig blogg du har! Det är inte så ofta man hittar familjebloggar/barn bloggar, förutom vissa av dom stora bloggerskorna.



Jag bloggar också om min familj och vardag. ÄLSKAR barnkläder och hjälper till i en barnklädes affär.



Kommer med glädje fortsätta läsa din blogg! :)



Mvh. Anita

2009-09-04 @ 18:13:27
URL: http://mrsanita.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

Hej hej härligt att du tänker på mej :)



jodå lite bättre börjar ja bli men tar det mycket lugnt... för jag vill itne sega ut den i mängder utan hållar mej kry tills den stora dagen :)



hoppas allt är toppen med er?



kram

2009-09-04 @ 21:09:19
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0