En färdig solhatt

När sommaren verkar lida mot sitt slut så är jag äntligen klar med Angelicas solhatt.

Solhatten blev egentligen för liten, och brättet sluttar nedåt. Nåja, Angelica gillar den i alla fall! Hon har storögt tittat på många gånger när jag har virkat ihop solhatten.

     

Den är virkad i ett ljusgrönt garn som jag har fått samt drops safran fushia, virknål strl 3.0. Det blev hela 32 trådar att fästa tack vare ränderna på hatten, finns säkert något smartare sätt att virka med flera färger istället för att klippa av trådarna hela tiden. Men jag är nybörjare på att virka så jag har verkligen ingen aning.

Tillägg 26/8: Äntligen är inlägget komplett med foton! Fler bilder finns på PixBox.


Kommentarer
Postat av: MammaFiiia

Huvudsaken e ju att personen som får den e nöjd=)

Den e säkert super fin.

Tråkigt bara att sommaren börjar ta slut nu.

Kram

2010-08-24 @ 20:33:43
URL: http://www.fiiias.wordpress.com
Postat av: samtal från min trädgård

Jättesnygg brätte! Här sitter jag bara och kan inte sticka eller virka pga. min lilla vurpa, men det blir nog bättre.

2010-08-25 @ 11:27:46
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0