Knepig fjäril

Jag fick en idé om att virka fjärilar att ha som dekoration på mössor & hattar. Började virka en fjäril idag, men det verkar vara lättare sagt än gjort.

När jag nu har påbörjat vinge nr 2 utav fyra så ser jag att första vingen är åt fel håll och att antennerna ä olika långa. Det är bara att repa upp och börja om :-((
Jag virkar med en nål som är 3.0 mm så fjärilen blir ganska stor. Kroppen är ca 9 cm lång och vingbredden blir ca 15 cm.

Ifall någon därute har mönster på fjärilar så tar jag tacksamt emot, bara kul med möjlighet att göra fjärilar på olika sätt!


Kommentarer
Postat av: Angelica fyrbarnsmamman

vad duktig du är. Ngt jag absolut inte kan så är det att virka eller sticka :D

2010-08-29 @ 15:13:45
URL: http://www.tvattlapp.blogspot.com/
Postat av: Sofi

Min mormor lärde mig att göra fjärilar.. får se om jag kommer ihåg! Tror hon börjar med 8 luftmaskor som man sätter ihop till en ring. Sen gör man 8 öglor i nästa varv, dvs en fm följt av en lm osv.. nästa varv gör man 8 hst i varje "hål" på varvet innan och en fm i mellan. Och så samma sak nästa varv. Sen viker man den dubbel och sätter ihop med en piprensare som kropp.



Hoppas du förstår hur jag menar, har inget mönster direkt.. brukar egentligen göra lite på frihand.

2010-11-03 @ 11:56:22
URL: http://www.sofis.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0