Stunder jag aldrig får nog utav

Det underbaraste med barn är nog i alla fall all kärlek och närhet som medföljer som världens bästa bonus. Närhet och kärlek kan varken jag eller barnen få nog utav. Jag hoppas fortfarande att vissa närhets stunder kommer att följa med oss en tid till framöver, som när jag bär barnen i bärsjal till exempel.

Christian & jag 27 juli 2010

Angelica & jag 14 aug 2010

Christian blev 4 år i början utav sommaren och han vill fortfarande blir buren i sjal ibland, härligt mysigt. Angelica är ju 2½ år och hon kan fortfarande sova i sjalen när hon är trött, alldeles ljuvligt. Det bästa med bärsjalen är i fall att jag har barnen nära mig och ändå får jag händerna fria till annat.
Fotot på Christian ovan är från slutet av juli och fotot på Angelica är från igår, Christian åkte bärsjal nu i veckan precis också. I onsdags när vi var på Kolmården med min mamma och två av mina yngre syskon.

Så länge barnen vill bäras i bärsjal och så länge min rygg orkar med det så kommer jag att fortsätta med att bära barnen i bärsjal.

Till saken hör väl kanske också att jag aldrig haft/aldrig kommer att ha någon tvillingvagn. Jag har alltid tyckt att tvilllingvagnar är så klumpiga. Jag kan dock erkänna att jag sneglade på Phil &Teds tvillingvagn förut, fast jag insåg snart att det var bortkastade pengar. Phil & Teds bakre "bebis-insats" verkade bara smart till bebisar upp till 6-9 månader ca.

Det finns otroligt många snygga bärsjalar på marknaden och jag önskar mig ständigt nya. Det finns ju föräldrar som byter barnvagn var och varannan månad, jag köper gladeligen nya bärsjalar lite då och då.

Jag kan bara inte låta bli att snegla på Ellevills one-of-a-kind bärsjalar igen, försäljningen sker ju ikväll kl 20.00 norsk tid.

  

Sjalen till vänster är ju bara så snygg!!! Åhh, vad gärna jag skulle vilja köpa den. Färgen är Lighter Purple och Gold, Zara 11 size 6, dvs 4,7 m precis min storlek på bärsjalar. I mitten har vi en Zara Tricolor, Zara 1 size 6 i färgerna red, black och pink. Till höger ser vi Zara 2 size 5 i färgerna purple och red. Alla 3 är grymt tjusiga!

Här ovan har vi en Zara tricolor 5 i färgerna green, purple och teal. Fast det är bara size 4, (3,7 m) så den blir för kort för mig.

Ifall man vill beställa Ellevills bärsjalar från det ordinarie sortimentet här i Sverige så kan jag varmt rekommendera MammaBarn. MammaBarn erbjuder även kurser i hur man knyter sin bärsjal med barnet, mycket bra ifall man känner sig osäker i början med bärsjalen. Jag har själv deltagit i en knytkurs, fast det var här i Stockholm och den kursen hölls av BabyDesign.

Jag får drömma vidare om alla dessa skönheter :)


Kommentarer
Postat av: MammaFiiia

Tackar =)



Bärsjal verkar ju hur bra som helst, varför prova man inte de när barnen va mindre hehe



2010-08-15 @ 18:53:52
URL: http://www.fiiias.wordpress.com
Postat av: Jockeahlen

sv: Tack :) Ja det har jag :)

2010-08-16 @ 12:11:56
URL: http://jockeahlen.blogg.se/
Postat av: Michaela | Foto, vardagsliv & Bloggdesign

svar]

tack! det hoppas jag med, det är väldigt jobbigt att han har fått amputerat tårna :/

2010-08-16 @ 18:31:19
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: DesignbyJessica - BLOGGDESIGN

så nu är stavfelet fixat

2010-08-17 @ 09:44:51
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: My Isoniemi | Fotoblogg

Svar: Tack så mycket! =)

2010-08-18 @ 12:21:40
URL: http://mysfoton.blogg.se/
Postat av: Mato

Det där med överexponering kan sabba vilken bild som helst tyvärr, men har oftast att göra med vad man fotograferar och hur. Mycket kan avhjälpas genom att man tar flera identiska bilder med olika exponeringar och sedan sammanfogar dem till en HDR-bild, men det tar tid och kräver en hel del kunskap. Jag höll på med det ett tag förut, men ledsnade eftersom jag inte orkade lägga ned tiden som krävdes. Överexponering kan dock göra sig rätt bra i vissa fall... kolla på bilden i mitt senaste inlägg, den blev jag rätt nöjd med faktiskt. :)



Förresten, känner du något studiesug så här inför terminens start? :)

2010-08-18 @ 23:22:53
URL: http://torbjoernsdotter.blogspot.com/
Postat av: Angelica fyrbarnsmamman

ja att bära så stora barn skulle nog min svaga rygg inte klara av :)

2010-08-19 @ 20:36:16
URL: http://www.tvattlapp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0