Blåser rejält å snöar

Fick börja morgonen med att skotta snö och mata fåglarna. Fotade massor med fina fågelbilder i måndags, men vid framkallningen så blev det bara 3 bilder utav 36. Grrr, bara att börja om. Missen i måndags berodde troligen på för gammal film. Till på köpet så har dom stackars fåglarn varit utan mat i ca 1½ dygn, maten tog ju slut och så fanns det ingen fröblandning att köpa i hela Norrtälje. Som tur var så hittade Ronny en stor säck med blandade frön på Överskottsbolaget i Bromma. Billigt blev det också, ca 5 kr/kg istället för ca 18 kr/kg som det kostar här i Norrtälje. Återstår att se ifall fåglarna vågar sig tillbaka hit igen bara. Idag är det glest med fåglar än så länge. Gulsparvarna är några stycken liksom Talgoxarna, Grönfinkar och Pilfinkar finns det några stycken utav också. Någon Gråsiska har jag också skymtat. 12 olika arter har jag hittills skymtat här utanför fönstret, några stycken saknar jag bra foton på. Nåja, hoppas på snöfritt och gärna blåsfritt väder imorgon med massor utav fåglar så jag kan bli färdig någon gång.

     

Foton från imorse innan jag skjutsade barnen till dagis. Angelica ville vara hemma och gunga idag istället... Håller tummarna för att jag snart vara i bra fas med skolan så vi kan ta en mysig hemma dag med någon spännande utflykt eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Niklas C

Svar: Ja jag är så glad att jag äntligen, efter flera månaders letande, hittade parfymen =)



Vad jobbigt att behöva skotta snö, men gulligt att barnen hjälpte till =)



Kram

2010-02-04 @ 23:15:19
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com
Postat av: Lillmonster

Ja, det dör småfåglar på löpande band nu. Ungarna går ju på Lommaren och igår hade kommunen fått komma dit för på en av innergårdarna låg det massor med små döda fåglar. Förklaringen barnen fick var att de åt av rönnbären, blev "fulla" och frös sen ihjäl. Jag tror mer på att det inte finns mat åt dem i all denna snö som finns.



Kram Kram

2010-02-05 @ 09:44:55
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

Nja ja mjölkstockningen är bättre!:)äntligen!

Ja men åh, vilka godningar ni har!

2010-02-05 @ 10:09:32
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0