Den gulnar

Här försöker jag rädda livet på några krukväxter och hur bra går det då? Hmprf, inte alls bra.

Original bambu pinnen bara gulnar mer och mer för varje vecka som går. Den gillade visst inte att bli nedklippt, jag som trodde att jag gjorde pinnen en tjänst liksom. Det märkliga är "tvilling"-pinnen i blomvasen ser ut att må bra, vore häftigt ifall den kunde börja växa så att jag ser ifall den mår som den ska.
Eller så är det bara att ge upp det här med krukväxter helt och hållet. Dom är ju lite märkliga, vissa ska alltid vara fuktiga, vissa ska torka ut mellan vattningar, andra ska ha sol hela tiden, vissa ska sol+skugga, några trivs bäst i ett visst väderstreck. Gissar att det där med väderstrecken hänger ihop med hur mycket sol växterna vill ha.
Bara att vänta och se, inte mycket jag kan göra åt gulheten dessvärre. Den kanske fick en chock efter att ha varit utan vatten i 6-9 månader? Eller så livnärde sig original pinnen på "tvillingens" rötter, dom satt ju faktiskt ihop.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej! Tråkigt att växterna gulnar, vi har samma problem (jag har ingen tid och ingen ork att ta hand om dem även om jag älskar växter, tyvärr).



Tack för inlägget i min blogg! Det var intressant att läsa och imponerande att du har kollat på 500-700 bloggar per dag - att du hann!



MVH

Jonna

2010-02-19 @ 11:06:57
URL: http://alltomjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0