Hur gick det till?

Hur kommer det sig att melodifestivalen oftast blir en chock och fylld med besvikelse? Eller har jag och Ronny udda musiksmak? Vi har precis tittat på melodifestiveln tillsammans och konstaterat att kvällens resultat är en besvikelse för oss. Hur kunde Linda Pritchard åka ut???

Linda Pritchards uppträdande var fartfyllt, fyllt med attityd, hållbar kraftfylld röst och musik med rejält schvung. Min och Ronnys absoluta favorit och så borta med vinden.Trist!

Pain of Salvation vad var det för musik och framträdande? Metallband, hallå eller?
Ola borde lära sig att dansa så att framträdandet kanbli bättre, annars har han ju bra sångröst och hyfsad musik.
Jenny Silver var ju helt värdelös, det märkligaste jag sett och hört på länge.
Jessica Anderssons framträdande och ballad var helt bedårande, kraftfullt och vackert. En låt som jag skulle kunna lyssna på om och om igen.
Anders Ekborgs låt började lite märkligt mennär den väl kom igång så kändes den kraftfull och hade ett passande schlager-gung, bra röststyrka också.
Salem Al Fakir, vad kan jag säga? Inget i min smak, dock inte den sämsta låten åtminstone.
Frispråkarn, njae, rapp hör inte hemma i melodifestival sammanhang helt enkelt. Som tur var så är det inte sämsta raplåten i melodifestival sammanhang hittills åtminstone.

Så här skulle kvällens placeringar ha sett ut enligt Ronny och mig:
1. Linda Pritchards
2. Jessica Andersson
3. Anders Ekborg
4. Ola
5. Salem Al Fakir
6. Pain of Salvation
7. Frispråkarn
8. Jenny Silver


Kommentarer
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Jo vi tyckte melodifestivalen var sådär... helt skum musik som inte alls var "melodifestival". Som tur var så gick ju de bra vidare iaf, tyckte vi!



Du får gärna vara med och tävla om en fin ryggsäck i min blogg=)



kram

2010-02-07 @ 08:55:14
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Carolina

Sv: Hihi, ja - en Iphone blir det nog när jag kan byta telefon, grymt ju att kunna blogga från den också! :-) Melodifestivalen... tja... ingen större hit direkt - skicka Dolph Lundgren till Globen säger jag! ;) Ha en härlig söndag :-) kram

2010-02-07 @ 09:24:25
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Sofie

Fotat fåglar idag, check out my blog! ;) hihi kram kram

2010-02-07 @ 11:01:09
URL: http://ekcaz.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Nä, du har fel. :) Jag är lite trött på den där typiska shlagern så jag välkommnar lite nytt men det får inte bli för underligt. :)



Kram Kram

2010-02-07 @ 13:02:51
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

sv: haha får ta och åka hem till mamma ;)!

2010-02-07 @ 13:36:25
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: cilla

om du tittar på fliken i min blogg "hur man kan göra" så har du lite beskrivningar där, är det något du saknar så hojta till. kramisar

2010-02-07 @ 13:57:08
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0