Saknar mina sötnosar

Underbart vinterväder och så sitter jag här och knappar på datorn, längtar efter att få gå ut i snön och busa med mina underbara barn.
Dom är ju på dagis, jag har pluggat idag. Sett på tre föreläsningar, hmprf, jag somnade till under den sista föreläsningen, tur att dom är inspelade :-) Klurat lite på veckans laborations-grupp-uppgift också, det handlar om gaser. Jag inte riktigt koll på hur dom beteer sig ännu och vad som reagerar med vad, fast det löser sig väl till slut.

Numera är det betydligt trevligare att knappa här på datorn, fingrarna behöver inte frysa lika mycket längre.

En god vän vid namn Erika var gullig och stickade ett par pulsvärmare åt mig. Gillar dom massor! Snygga och praktiska, det är nästan så jag skulle vilja lära  mig att sticka, fast bara nästan. Tror inte jag har tålamod för stickning.
Erika och jag var ju på symässan i lördags också. En tjej som heter Carro var med också, liksom Erikas son Jonatan. Jonatan är ju drygt 6 sex månader, en sådär lagom lättroad ålder för att kunna hänga med mamma på äventyr.

Symässan, var bra, stod och dregglade på alla fina tyger som JNYdesign har, grymt fina mönster. Det fanns gott om andra fina tyger också, massor av fina garn, symaskiner och diverse sytillbehör med mera. Dit vill jag gå flera gånger, fast då ska det vara lite planerat. Dvs mer i stil med att jag vet att det är något som jag vill sy och så tittar jag efter tyg på symässan. Och så planera in att genomföra några workshop, sånt är alltid roligt.

Snö, snö, jösses vad mycket snö det är överallt nu! När ska det ta stopp egentligen? Det är vackert med snö, men det är jobbigt att skotta. Som tur är så finns det hjälp att få.

  

Barnen hjälper gladeligen till att skotta, dom var ute igår tillsammans med Ronny och röjde undan den värsta snön bakom bilarna.

  

Klart väder och vacker morgon, kan det bli bättre? Jag gissar att solnedgången idag blir minst lika färgrik.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Va kul att du skrev om mässan! Jag hänger gärna med er nästa år :) Snygga pulsvärmare!

2010-02-22 @ 16:20:57
URL: http://alltomjonna.blogg.se/
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

Det stämmer! jag godkände förut. men någon idiot satt och skrev massa elakheter och använde mitt namn till dom som kommenterat. jag vet vem det är idag men, därför villjag inte riskera att jag eller personerna som skriver till mig får skit! Ja solen har öegat på hela dagen men så kallt de är ändå BURR!

2010-02-22 @ 18:27:01
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Kevins & Elliots mamma Mia

Tack snälla. Dina är oxå sockersöta!:)

Ja det är hemskt.

Blä! Vad gör ni idag??

2010-02-23 @ 10:33:47
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för Jessicas sida, ska kolla på den nu :) Ja, jag såg att symässan kommer igen i november- det vore verkligen kul att gå tillsammans med några andra! Jag hoppas att det kommer att funka, vi har vanligtvis sjukt mycket inbokat i okt-nov. Jag åkte inte in till stan för H&M kollektionen :( Var rädd att bli fast i trafiken och att hela dagen skulle gå. Vet däremot inte om det är försent, det kanske finns kläder kvar? Försökte kolla igår på lunchrasten, men tunnelbanan gick så sällan så jag hann inte :( Ska försöka idag igen.

Ha en bra dag!

2010-02-23 @ 12:17:33

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0