USB minne till MIG sökes

Bara någon uppfinner ett USB-minne för människor så ställer jag upp som försökskanin. Behöver plocka fram alla mina kemi kunskaper och bli en expert på gymnasie kemi på studs. Kunskaperna finns där i bakhuvudet, men hur i alla världen ska jag komma ihåg dem???
Ska utföra en del kemiska experiment denna vecka och behöver därför en del kunskaper... Hmprf, för väl börja med att läsa kemiboken på nästan 400 sidor. Hmm, då ska boken vara utläst och experimenten gjorda tills imorgon. Omöjligt, med tanke på resan till Stockholm imorgon.
Gissa lite kanske? Så surt att behöva gissa när jag en gång tiden kunde det här med kemi, molekyler, olika bindningar, elektroner hit och dit med mera. Suck. En träna-minnet-kurs vore något för mig. Finns det?

Är allmänt frusen idag, precis som att kroppen inte riktigt vill komma igång på något vis.

Steg 1, varm soppa. Synd att allt pulver tog slut.

Steg 2, brasa. Skönt!

Barnen fick en snabb mini-frukost imorse, vid sitt lilla bord å allt. De skulle ju lämnas tidigt på dagis för att jag skulle hinna med skolan. Med andra ord så får dom frukost på dagis också. Dom gillar verkligen att äta vid sitt bord, lite extra spännande liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0