7 recept senare

Jag har precis bakat 7 olika varianter utav hemmagjord marsipan med riven mandel. Allt bara för att kolla vilket recept som blir bäst. Letar nämligen efter ett recept där det blir god marsipan som går att kavla. Jag är annars inte så förtjust i marsipan, fast gör man det själv så brukar det bli väldigt gott.

     

Som ni ser så är det ganska varierande mängder utav sötmandel, några utav recepten har vätska utav vatten och margarin, andra äggvita, ett med mjölk och ett annat med grädde. Jag hörde något rykte om att marsipan med mjölk skulle bli vitare, men jag ser då ingen skillnad. Tur det kanske, mjölk och grädde surnar ju snabbt så det borde innebära dålig hållbarhet på marsipanen. Alla sju klumpar ska provsmakas och test kavlas ikväll. (Den ena klumpen blev dock ingen deg, snarare kristyr-kladd med smak utav mandel.)

Christian är sjuk idag, drygt 40 graders feber, elak hosta och snuvig. Jag har därför haft båda barnen hemma idag. Håller dock tummarna för att Angelica inte blir smittad.

Igår började terminens nya kurs i skolan, vi har läsuppgifter och laborationer som ska vara klara tills på torsdag morgon, hur nu det ska gå till? Inte så lätt att plugga med hemmavarande barn.
På torsdag har vi seminarie kl 10,30-12,00, jag håller tummarna för att barnen kan vara på dagis då. Seminariet krockar ju annars med barnens lunch.
fredag ska jag jobba, då måste Christian vara frisk.


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej hur mår ni och lilla christian? åh tack den är från ovan, vi flyger flygplan från bromma visst blev det fint=)


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0