Gröna fingrar

Det har funnits perioder i mitt liv då jag verkligen har försökt att ha gröna fingrar, krukväxter kan ju vara så hemtrevligt och vackert ifall dom är välmående.
I torsdags kväll när barnen och jag var på flygfyren så spanande jag in några super snygga krukor! Krukorna är ju mer än halva växten tycker jag.

     

Spegel-mosaik krukorna är ju grymt fina! De runda spegel krukorna är också fina. Jag tror spegelfärgat/silverfärgat skulle passa bra ihop med svarta krukor, tex den mattsvarta med blankt snirkligt mönster. Allra helst skulle jag vilja ha metallic-lila krukor, men det finns åtminstone inte på Flygfyren.

     

Här är husets enda krukväxt, en bambupinne som blivit drygt 2 meter hög ooch till på köpet har den varit utan vatten i drygt 6 månader eftersom jag funderade på att kasta den. Jag rensade bort allting som var visset och så tog jag bort "tvillingen" också. Bambupinnen har ju förökat sig. När bambun var färdig rensad så gav jag mig i kast med en julgrupp som stått utan vatten sedan före jul. 3 gröna växter kunde jag plantera om, återstår och se ifall de överlever. Just nu skulle väl dessa växter behöva vårsolen för att säkra sin överlevnad.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tror nästan vi har nå fel på vattnet här, för alla växter bara dör.. och känns som dom dör fortare om jag vattnar dom regelbundet, oavsett sort... =P Och oskar får inte vattna dom alls, för han bara dränker dom.. =P Dom som verkar mest tåliga är dom vi köpt på ica när vi flyttade in för typ 29 kr.. Fula jävlar, men tåliga som attan!

2010-01-24 @ 14:56:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0