Lite bättre...

Temperaturen ute har blivit lite varmare, ca -10 grader imorse jämfört med -27 grader igår. Vi håller tummarna för fortsatt varmare väder så att vårat vatten kan tina upp.

     

Tack vare att kallvattnet nere i köket fungerar så kan vi leda upp det i huset via en vattenslang och då får vi kallt och varmt vatten på övervåningen eftersom varmvattenberedaren står där uppe. Däremot så är ju ledningarna i fasaden frusen så det varmvatten som ska komma ned igen är fruset. Så länge vi är utan varmvatten i köket så fungerar inte diskmaskinen, suck. Jag saknar diskmaskinen. Tvättmaskinen går inte heller att ha inkopplad tyvärr.
Christian och Angelica tar sig en morgonfika och sedan steker Angelica pannkakor på deras spis.

Snö och blåst, nordliga vindar är visst vad vädret tycks bjuda på idag. Själv har jag en idé om att försöka byta gardiner idag. Jag borde baka lite kakor och tårtor också, tappar inspirationen bara när det sådan tid att diska och torka allting. Busarna borde få komma ut i den friska luften också efter gårdagens frusna innedag.


Kommentarer
Postat av: Sofie

brukar man inte kunna koppla diskmaskinen till kallvattnet?



Ni får mysa inne med tända ljus och grejer! Kanske hitta på nå pyssel och göra ljuslyktor för inomhusbruk? Måla gamla glasburkar eller så?

Mysigt och värmer ju lite lite med värmeljus iaf.. =)

2010-01-07 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0