Snöfallet passar mig!

Tillägg fredag morgon 29/1. Jag fick inte blogg.se att fungerar igår (torsdag) efter lunch... Detta inlägg skrev jag alltså igår (torsdag) men jag kunde inte publicera det då. Slut på tillägg.

Detta snöfall kunde inte ha kommit lägligare!!! Jag har nämligen till uppgift via skolan att tills imorgon (fredag) titta på snöflingor samt rita av dem. Gahhh, jag är usel på att rita. Dessutom har jag ingen scanner så då kan jag i alla fall inte maila bilderna till min lärare. Hmprf, fram med kameran istället!

Vad tycker ni? Visst kan man se vilken form snöflingorna har? Önskar återigen bara att jag hade en digital system kamera...

Igår eftermiddag (onsdag) när barnen och jag kom hem från dagis så möttes vi utav en udda syn i våran trädgård.

  

Inte så lätt att försöka fota ett skyggt rådjur i smyg inte, den mumsade på de nedfallna rönnbären som fanns kvar under snön. Jag hade en jättefin bild när rådjuret tittade på mig, men då krånglade kameran så det blev en bild på rådjuret i flykten istället. Bilderna blev ju naturligtvis lite suddiga, det var skymning och en blixt hade behövts, men då hade jag garanterat skrämt bort rådjuret omedelbart.

  

Imorse (torsdags)när jag skulle köra barnen till dagis var det dock inte fullt lika roligt med all snö. Värsta vallen bakom bilen hittills. Nåja, tur att i alla fall Christian tycker det är roligt att sopa av bilen och skotta undan all snö.

  

Fåglar är det gott om här hos oss också. Har ju ett projekt som ska lämnas in på måndag, observationer vid fågelbordet helst med foton. Jag har faktiskt plockat fram min analoga systemkamera för att kunna få närbilder på fåglarna. Ska framkalla en rulle idag (torsdag), hoppas det blev lyckat, annars vet i katten hur jag ska lösa allting... Fåglarna är ju så skygga och flyr så fort dom hör eller ser någon närma sig. För att fota behövs då alltså ett rejält teleobjektiv, och det har jag till min analoga kamera. Har en hel uppsjö med objekt och roliga ringar till den, synd att det är så dyrt att framkalla samt att det är så jobbigt att inte veta ifall bilderna blir lyckade.

Näe, nu (torsdag) ska jag skotta rent parkeringen, fylla på fågelmaten och fota flera snöflingor. Önskar bara att det kunde komma riktigt stora vackra snöflingor. Tillägg fredag morgon 29/1 (Det snöade stora snöflingor senare igår (torsdag), fast när jag tittade på dessa "stora" snöflingor i förstoringsglaset så såg jag att det bara vara flera "små" snöflingor som liksom hade hakat i varandra.) Slut på tillägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0