Skansen runt hörnet

För att liva upp dagen lite idag så blev det en promenad för att sedan åka buss till Norrtälje. Och vad stöter vi på?

   

Tre stycken älgar. Sista fotot är från hemfärden, så det kan ha varit fyra älgar. När vi såg de första älgarna så stod jag och hoppades på att kunna fånga alla tre på samma foto, vilket jag inte lyckades med:-( De två första väntade aldrig in den tredje som försöker ta sig genom all djup snö. Fotona ser kanske lite overkliga ut,  men jag har inte lärt mig att kompensera kamerans inställningar gentemot all bländade snö ännu.

     

Idag var det äntligen Christians tur att åka sjal, och han ville, tjoohoo! Han har ju blïvit så duktig på att gå längre sträckor själv så det gäller att passa på!

Angelica sov gott i vagnen, en stund i alla fall. Hon vaknade till strax innan vi mötte älgarna, och då blev hon klarvaken. Jag sitter här nu och skriver med två super trötta barn, vi väntar på Ronny som är sent hemma efter arbetsdagen.

  

Gillade denna kontrast med grönt och snö! Nästan så man tror att det kan bli grönt överallt. Slutligen en solnedgång, en av de sista från huset misstänker jag. Nu när vi går mot allt ljusare tider så ändrar ju solen sina placeringar för att gå upp och ned. Förut i vinter har solen gått ned i söderläge ungefär och nu går den nästan ner i väst. Väst innebär tyvärr dåligt fotoläge för solnedgångar från huset.


Kommentarer
Postat av: Lillmonster

Häftigt med älgar så nära inpå.

Vi nöjer oss med igelkottar och ekorrar på sommaren. :) Men nu spränger de ju för fullt bakom skogsdungen så vi får väl se om de finns kvar i sommar eller om de flyttat någon annanstans.



Kram Kram

2010-03-06 @ 08:36:52
URL: http://lillmonster.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0