Fångade fåglar

Nu när det blivit lite kallare så serverar jag fåglarna mat. Fast det roligaste är nästan att stå i fönstret och titta på dem och se ifall det tillkommer någon ny art.
Förra vintern så var det Entitan och Hackspetten som var svårast att fånga på bild, för att inte tala om Sidensvansarna.

     

Hackspetten är ju bara så ståtlig!!! På marken har vi bla den lilla svartvita Entitan som är otroligt skygg, den lyckas flyga iväg för det mesta så fort jag håller upp kamerna. Entitan sällskapar på fotot med en talgoxe, blåmes och gulsparv. Vid fågelhuset syns en talgoxe som vågar hämtar maten ur den lilla cirkeln ovanför dörren.
Flera vanliga fåglar hos mig för tillfället är grönfinkar och pilfinkar. Återstår att se ifall flera arter hittar hit under vintern.


Kommentarer
Postat av: Ann

Hejsan Trevlig blogg du har du har och en massa bider :) skoj.



Jag kom på att ja har get fel andress när ja skrev den på tavlan på fotokursen. Men nu har du min rätta adress!. Nu ska ja titta mer runt på din blogg. Ha det så bra :).



Mvh Ann

2010-11-16 @ 21:29:13
URL: http://annsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0