Underbara snöyra!!!

I fredags så kom ju plötsligt vår första snö och i lördags så lyckades vi göra en snögubbe.

       

Christian rullar tappert en stor snöboll. Angelica försöker tappert knuffa på den största snöbollen som Ronny gjorde.
Dock så var det Ronny som designade snögubbens ansikte och Christian kommenterade efter stund att snögubben inte hade några ögon och den inte var glad. Dags för lite förbättringar då! Christian skulle berättaen saga för snögubben och då kom han på att snögubben inte svarade. -"Mamma,snögubben kan inte höra, den behöver hörapparater". Det är klart att snögubben ska ha hörapparater. Christian satte dit lite snö som öron och så satte jag dit löv som hörapparater.

  

Här har vi Christian som berättar en saga för snögubben som har sina "löviga" hörapparater.

     

Åka pulka med pappa som draghjälp var ju bara alldeles kanonkul!!! Högljudda skratt hördes långväga från barnen.

Bjuder på några vackrafrostbilder nedan som jag fotade en söndagmorgon (17/10-2010) när himmlen var blå och landskapet glittrade så otroligt vackert.

        

Eken till höger är dock från fredagen 22/10-2010) då all snö hade kommit. Den stackars nästintill gröna eken ser knappt ut ha hunnit förstå att det är höst och så plötsligt blev snö och vinter! Härliga kontraster.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha...underbart! Det där måste vara den finaste snögubben jag sett på år och dar! :)



Hjälp fanns inte att få från habiliteringen. reglerna var precis så knäppa som människan på försäkringskassan sa. :/

Jag kommer att få gå utan inkomst ett par månader innan nästa unge kommer och vi kan börja med föräldrapenning för den istället. Helt sjukt hur det kan få vara så!?



Tack för gratulationerna. :)

Jag kan säga att jag är mer nervös denna gången än jag nånsin var då jag väntade Ludde. Och det trots att tester och ul visar enbart positivt.

Tror inte jag helt kommer kunna slappna av förrän jag själv ser den lilla räkan och att den mår bra.

En graviditetsföräskring är iaf ett MÅSTE!!



Kram på dig

2010-10-27 @ 15:45:13
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Johanna, Jenny & Lina

Den 7:e maj 2011 är det äntligen dags för den omtalade och efterlängtade Mammabloggalan. Under ett lyxigt dygn täffas vi härliga Mammabloggare – liten som stor - på fina Radisson Blu Royal Park Hotel i Solna med utsikt över vackra Brunnsviken. Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni även gå hem med en härligt välfylld goodiebag!



Kvällen avslutas med en lyxig galamiddag där en fantastisk 3-rätters galamiddag serveras och toppas med en awardutdelning där årets Mammabloggare koras inom olika kategorier.



Vi hoppas på att få träffa just dig där – skynda dig att anmäla dig till 2011 – års stora händelse innan biljetterna tar slut!



Varma hälsningar,



Jenny, Johanna & Lina



Styrelsen Mammabloggalan

2010-11-09 @ 18:49:01
URL: http://mammagala.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0